RECENZE: Vdaná potvora - Petra Nachtmanová

"Humorný román o naplněných věštbách...a plný zvířecích lahůdek :-D..."

• název: Vdaná potvora
  • autor: Petra Nachtmanová
  • žánr: román pro ženy, humorný román, román, literatura česká
  • rok vydání: 08/2016
  • počet stran: 264
     Věštkyně ze sousedství předpověděla Milušce setkání se třemi osudovými muži. A od toho okamžiku skutečně potkává nejrůznější muže, kteří vypadají jako potencionální partneři. Problém je však v tom, že Miluška je vidí všude… Kdo se stane tím pravým? Učitel angličtiny, ženatý soused, náhodný známý z parku nebo snad muž, jehož poznala v době, kdy se ztratila cestou na volbu kočičí Miss?

Petra Nachtmanová není nijak neznámá autorka, má na svém spisovatelském kontě už pěknou řádku románů, jak krimi, tak románů pro ženy. Momentální novinkou této české spisovatelky je kniha Vdaná potvora, kterou vydává nakladatelství Moba. Jistě jste si všimli, že pro toto nakladatelství recenzuji knihy poměrně často a pokaždé! se mi povedlo trefit se do svého vkusu. Bylo to tak i tento krát.

Hlavní hrdinkou této útlé humorné knížky je Miluška Malvodová, čerstvá třicátnice, která pracuje ve firmě specializující se na výrobu zvířecích krmiv. Miluška nám upadla do takového malého stereotypu, kdy její hlavní denní činností je chození z práce a do práce. Nemá moc štěstí na muže a má takový dojem, že se jí ani už nepoštěstí. A co z toho plyne? Maličko jí to leze na mozek. Není nic horšího, než neuspokojená žena! Věřte mi, vím o čem mluvím.

Jednoho dne, cestou z práce, potká Miluška na schodišti svoji bláznivou sousedku Nasťu. Nasťa je pravá a nefalšovaná "cikánka" a je na to patřičně hrdá. Nejen že je to žena "krev a mlíko", ještě ke všemu má dar! O tom jejím daru Miluška už něco zaslechla, ale nikdy ji nenapadlo, že jej okusí na vlastní kůži.
     Nasťa si všimne Miluščina zoufalého výrazu a tak ji okamžitě zastaví a snaží se jí zvednou náladu chytrými řečmi a pak vlastně ještě něčím. Nasťa je totiž vědma, umí předpovědět budoucnost z vaší dlaně. Než Miluška stačí zareagovat, tak má Nasťa její ruku ve svých spárech.
     K zajímavému zjištění dochází Nasťa během pár chvil a následně dochází k překvapivému zjištění i Miluška. Její sousedka se totiž dočista zbláznila. Ona totiž Milušce předpověděla velké změny v jejím životě, hlavně v tom milostném a osobním. Miluška by si muže moc přála, ale hned tři? Nasťa není žádný troškař. Nejprve je Miluška lehce v šoku, jenže pak si představí svůj život po boku pana pravého a hned pookřeje. Kdy to bude, kdy je potká. Ale prrr holka, chce to svůj čas...
     Druhý den ráno se Miluška probouzí s jinou chutí do života, než předchozího dne. Co když právě dnes potká pana dokonalého a svého budoucího chotě?
     Řekněme, že nápadníci na sebe nenechají dlouho čekat a pak nastává kolotoč bláznivých chvil i vážných momentů!
     Vraťme se ale ještě k Miluščině práci. Tento tah velmi oceňuji, protože díky tomu, byla kniha pěkně humorně okořeněná nevšedními zážitky. Takže jednoznačně velké pozitivum pro milovníky koček i psů. Rozhodně se u toho pobaví i po této stránce.
     Co se týká příběhu samotného, musím říci, že jsem byla nadšená a ve výsledku hlavně spokojená. Kniha je plná reality, možná lehce trapné, ujeté a bláznivé, ale rozhodně ne nemožné! V mnoha případech se samy najdete a pak prozřete a možná si i něco uvědomíte. Každá žena je ve svém nitru bláznivka, někerá více či méně, ale jakmile jde o muže, okamžitě jsme úplně na jiné vlně...na nějaké mimozemské. A tak mi to připadalo i s Miluškou, ale na druhou stranu jsem ji vlastně dokázala i pochopit.
     Jak to všechno s Miluškou dopadne a jak vlastně pozná toho pravého, když teď vidí muže na každém kroku? Vdaná potvora je skvělé a humorné víkendové čtení, které vás pobaví a možná i trošku přizvedne mandle!

O Petře Nachtmanové vím, že umí psát. Ano, jsem si vědoma toho, že tyto románky nejsou nijak literárně složité na chápání, ale přesto mají svoje důležité místo pod sluncem. Je dobré, že se najde někdo, kdo se nebojí napsat o lidské hlouposti, naivitě a ještě to humorně podbarvit. Petra Nachtmanová tohle umí. Umí napsat knihu akorát stvořenou pro ženu.
     Mám tu jedno speciální doporučení. Knihu by si měla přečíst každá ženská, která si myslí to samé co Miluška, že nemá štěstí a která si myslí, že už jen tak někoho asi nenajde! Procitnete velmi rychle a uvědomíte si, jaké jsme vlastně "káči". :-). Vdanou potvoru doporučuji rozhodně k přečtení, nezabere vám mnoho času a ani mnoho místa v kabelce. U knihy strávíte příjemný víkend a pobavíte se lépe než u filmu.
Knihu můžete koupit za skvělou cenu ZDE.