RECENZE: Nejšťastnější dívka na světě - Jessica Knoll

1.9.16



Jsem šťastná?
...aspoň si to myslím...
Jednou budu šťastná!



...Anotace...
Její dokonalý život je dokonalá lež.
     Jako teenagerka na prestižní škole zažila Ani FaNelliová šokující a veřejné ponížení a od té doby zoufale hledá sama sebe. Teď, když má úžasnou práci, perfektní a drahý šatník a pohledného aristokratického snoubence, stojí na prahu vysněného dokonalého života, který pracně budovala.
Jenomže Ani má tajemství. Hluboko v její minulosti je pohřbeno něco, co ji stále pronásleduje, něco osobního a bolestného, co hrozí, že vybublá na povrch a všechno zničí.
     Román Nejšťastnější dívka na světě přináší pozoruhodný vhled do života ženy, která „touží mít všechno“ a neváhá pro to udělat, co je v jejích silách. Autorka nám představuje hrdinku, která se díky nesmlouvavé ctižádosti a pronikavému vidění světa dokázala odstřihnout od tíživé minulosti a dosáhla svých cílů. Alespoň to tak vypadá…
     Otázkou je, zda tak drásavou a skandální událost navždy pohřbít ve své mysli. Co by se stalo, kdyby vyšla s pravdou ven? Bude to znamenat konec všeho, k čemu se tak usilovně dopracovala, nebo to pro Ani bude vysvobození?
     Prvotina Jessicy Knollové, která se okamžitě stala bestsellerem, není jen strhnujícím thrillerem s takřka detektivní zápletkou, ale i dílem zamýšlejícím se nad palčivými otázkami moderní společnosti. Dotýká se tématu ženy jako oběti, hledá odpověď na to, odkud se bere násilí a co je jeho spouštěčem.

...Recenze...
     Říkejte mi Ani (vyslovuje se A-Ň-I)! Trvám na tom. Bývala jsem TifAni. TifAni FaNelliová! Obyčejné děvče, které se stále snažilo někam zapadnout, být středem zájmu, oblékat se podle poslední módy a sedět u stolu s královnami a králi střední školy. Povedlo se mi to! TifAni bývala skvělá a kamarádská holka, která by pro pozornost těch nejvyšších udělala všechno. Jenže taky jsem bývala bláhová a naivní! Hodně naivní. Důvěřivá a bezstarostná!
     Teď jsem Ani, za pár týdnů už nebudu FaNelliová, ale Harrisonová. Mám skvělou práci v prestižním New Yorském magazínu, plný šatník skvělých a značkových kousků a na prsteníčku ten nádherný smaragdový prsten po Lukově babičce. To je můj cíl, můj nový život. Život po boku mého Luka, toho Luka, který o mě ví naprosto všechno a přesto mě miluje nade vše. Když mluvím o tom, že ví všechno, tak to myslím vážně. Ví totiž i tom, co se mi stalo na střední...
     Jmenuji se TifAni FaNelliová a je mi dvacet devět let. A dvanáctého listopadu roku 2001 mi bylo čtrnáct. Ten den, se všechno změnilo a rozpadlo. Nebo se to stalo ještě mnohem dřív? Sedím v křesle a na můj obličej je namířena kamera, světlo svítí a já tuto větu zopakuji snad nesčetněkrát. Vracím se v čase o 15 let zpět a vzpomínám, jak to tenkrát všechno bylo. Podávám svoji verzi příběhu a věřím, že tentokrát se vše vysvětlí a já nebudu v očích veřejnosti tím prašivým klínem... Chci nechat konečně minulost za sebou, chci jít dál a hlavně...chci a prahnu po přiznání a omluvě. Po malé a chabé záplatě pro moji raněnou duši!

     Nejšťastnější dívka na světě je fenomenální debut od Jess Knollové! Příběh založený na dvou důležitých aspektech! Nevím, který je horší, jestli ten první nebo ten druhý. Možná jde jen o jeden jediný, ovšem gigantických rozměrů. 
   
     Věděla jsem nebo spíše tušila, že mě kniha nadchne, ale že mě dostane až tak moc, to jsem netušila ani náhodou. Příběh je podáván lehce a pozvolna a přitom vám stále přidává na dojmu, že přijde něco velkého. A ono to opravdu přijde!

     Hlavní hrdinku této knihy poznáváme jako čtrnáctiletou a po sléze i jako devětadvacetiletou ženu. Rozdíl je v tomto věku patrný. Jako čtrnáctiletá je TifAni nezkušená, naivní a vlastně i téměř bezbranná. Ovšem současná Ani, ta je emancipovaná, průbojná, rázná a ví, co od života chce! Občas mi přišla jako motorová pila. Možná i maličko jako mrcha, která si jde bez skrupulí za svým. Ale obě tyto verze jsem si oblíbila. Není totiž všechno takové jaké se na první pohled zdá. A vy i přes toto vykreslení postavy víte, že je TifAni pouze člověk, který dělá co může a je vlastně úplně jedno jak si za tím jde. Důležité totiž je, že jde dál a že se snaží. A po tom, co se jí stalo, jí to nemůže mít nikdo za zlé. 

     Náš příběh je opravdu jedno velké překvapení a vše má původ v minulosti, kdy bylo TifAni čtrnáct. Věk, ve kterém by si měla užívat života, školy i svého rozpuku mládí. Jenže v jeden jediný den se může mnoho stát a mnoho změnit. A TifAni to už teď ví. Za svou cestu k oblíbenosti a zapadnutí do školní "smetánky" zaplatila tvrdou daní a výsledkem bylo akorát opovržení a další neskutečný vývoj následujících událostí.

     Jsem TifAni, přečtěte si můj příběh. Přečtěte si o nejšťastnější dívce na světě. Přečtěte si moji verzi příběhu, tak jak se stala a tak jak to skutečně bylo!

...Můj dojem...
     Nemohu jinak, než knihu doporučit! 
Nejen, že vás kniha zaujme svou nádhernou, až melodramatickou obálkou, ale dostane vás i svým obsahem, který je podle mého názoru neotřelý a silný.
     Čtení odsýpá a pozvolně plyne a po částech vám dává nahlédnout do tajů a minulosti celého příběhu. 
     Jako správná kniha, i tato má svůj bod zlomu! A věřte mi, stojí za to a opravdu ho nebudete čekat. Přesně tak, jak to má být. Nic předvídatelného, ba naopak. 
     Tento znamenitý debut si právem zaslouží sto procentní hodnocení a to nejen za příběh, ale i za skvostnou obálku!
     Perfektní čtení na konec letních dnů! Takže neváhejte už ani minutu. Ponořte se do světa TifAni FaNelliové a podívejte se pod slupku Nejšťastnější dívky na světě!



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:
Knihu můžete zakoupit ZDE!


8 komentářů:

  1. Původně jsem knihu přešla bez povšimnutí, protože obálka mě nezaujala ani natolik, abych si přečetla anotaci. Byla natolik podobná několika jiným knihám, že jsem si tuto zařadila mezi nezajímavé thrileroidní detektivky a víc nad ní nepřemýšlela. Podle tvojí recenze ale vidím, že to byla chyba. Knihu si určitě musím přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, pokaždé, když někoho takhle přesvědčím, jsem na obavách :-D. Jestli mě chápeš. Udělá mi to vždy ohromnou radost, ale pak si říkám, co když se to nebude ostatním líbit jako mě? To je ale asi riziko. Doufám, že budeš spokojená ;-).
      Každopádně děkuji za tuto reakci, ta vždy potěší. Pevně doufám, že by se ti kniha mohla líbit a že tě snad nezklame :-)

      Vymazat
  2. Kniha už byla od někoho zrencezována a já si ji oblíbila už jenom kvůli morbidní titulce. Stále morbidní a stále se mi líbí. Děj mě také zaujal, je sice v deníčku naosaná, ale kdy se kní dostanu ví jen bůh:D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katy,
      Až bůh dá, tak to přijde :-D. Každopádně za pozornost stojí, ale vím, jak na tom všichni jsme, chceme přečíst vše, ale na stolku máme pěknou řádku titulů, které nás maličko brzdí. Její čas určitě přijde ;-)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem knihu dostala k recenzi, pro změnu od Knihcentra, a teď jí čtu. Řekla bych, že jsem tak v první třetiny a jsem hrozně zklamaná. Přijde mi, že autorka se úplně nemohla rozhodnout, jestli to bude detektivka nebo ne. Zatím mi to tak přijde a hrozím se toho, jak to bude negativní recenze.
    Doufám, že se to ve zbytku zlepší :) Tobě se kniha líbila hned od začátku?
    Vážně krásná recenze, taky mi někdy Ani připadá jako motorová pila a rozhodně mám zatím radši její současnou identitu mrchy :D
    A poslední otázka pro tebe - taky máš pořád pocit, že máš knížku zaprášenou a chceš ji oprašovat? Já jo XD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou obálkou, tedy kvalitou obálky to nevychytali, taky jsem pořád otirala :-D
      Ale jinak se mi příběh líbil a to dost. Nic si z to nedělej, každý jsme jiný. To samé jsem měla s Kulkou a s Přítelkyní smrti a ostatní byli nadšení. A tam jsem pak nechápala já :-(
      Jako, každopádně je to zvláštní příběh,ale mě opravdu sedl.

      Vymazat
    2. S tou obálkou, tedy kvalitou obálky to nevychytali, taky jsem pořád otirala :-D
      Ale jinak se mi příběh líbil a to dost. Nic si z to nedělej, každý jsme jiný. To samé jsem měla s Kulkou a s Přítelkyní smrti a ostatní byli nadšení. A tam jsem pak nechápala já :-(
      Jako, každopádně je to zvláštní příběh,ale mě opravdu sedl.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[