RECENZE: Hluboký hrob - Steve Robinson

• série: Jefferson Tayte (2.)
  • autor: Steve Robinson
  • žánr: thriller, krimi, světová literatura
  • rok vydání: 08/2016
  • počet stran: 280
POUZE MUŽ PŘIPRAVENÝ ZEMŘÍT MŮŽE VYKOPAT HLUBOKÝ HROB…
     Současnost. Do jednoho z domů na předměstí Washingtonu dorazí bez vysvětlení zastaralý dětský kufřík. O týden později se americký genealog Jefferson Tayte ocitne v anglickém hotelovém pokoji tváří v tvář nabité zbrani. Válkou zmítaná Británie roku 1944. Právě sem zavedou Tayta stopy v pokrevní linii jeho klientky. Eliza Grayová by se ráda setkala se svou skutečnou matkou, kterou nikdy nepoznala, neboť netušila, že je adoptovaná. Tayte doufá, že zařídí jejich znovushledání, místo toho ale odhalí příběh mladé anglické dívky a amerického vojáka z 82. výsadkové divize, jejichž láska skončila více než tragicky…

Dočkali jsme se...my, co jsme již četli Stopy v krvi a netrpělivě očekávali další díl ze skvěle propracované série od Steva Robinsona, jsme se konečně dočkali!!! Druhý díl série s Jeffersonem Taytem nese název Hluboký hrob.

Svým nadšením jsem se u prvního dílu nijak netajila a nebude tomu jinak i u tohoto druhého dílu. Kniha mě doslova pohltila, nadchla a vlastně i maličko rozervala na kusy...

Steve Robinson nám opět servíruje svůj příběh stejným způsobem jako u předchozího dílu. Nabízí nám dvě dějové linie. Jedna nás opět vede realitou vyšetřování genealoga Jeffersona Tayta a druhá nás zavádí hluboko do minulosti a celého jádra příběhu.

JT má další pracovní zakázku od starší Američanky, které přišel záhadný balíček. Po rozbalení zjistila, že obsahuje starý červený kufr, který je plný osobních věcí neznámé dívky. Po kratším bádání JT zjišťuje, že byla jeho klientka jako malá adoptovaná a že tento záhadný kufřík nějakým způsobem souvisí s jeho klientkou Elizou Grayovou. Ta je samozřejmě zjištěním šokovaná a ráda by zjistila o své skutečné matce mnohem více. Co ji přimělo k tomu, že se jí zřekla a kam se vlastně poděla. V této době by ji mohlo být přes osmdesát let, je tedy ještě vysoce pravděpodobné, že by mohla být na živu. A právě to je úkol pro JT, musí vypátrat skutečnou Elizinu matku... A tak se JT opět vydává po stopách minulosti a archivních záznamů a opět je nucen podstoupit let, který tolik nesnáší. Stopy ho znovu zavádí do Anglie, konkrétně do hrabství Leicester.

Nitka minulosti celého příběhu nás zavádí do roku 1944, kdy Anglii sužuje válka a doba proto není nijak lehká. Zavádí nás do jedné anglické rodiny Lasseterových. Meně Lasseterové je téměř sedmnáct let, má svoje plány. Ráda by nastoupila k ženské pozemní armádě, ale její matka, přísná katolička, ji v tom samozřejmě nijak nepodporuje. Jenže Mena chce být prospěšná a tak zatím jen slouží u požární hlídky a netrpělivě čeká, až jí bude sedmnáct. I přesto, že je válka v plném proudu, mohou hovořit o štěstí, že je zatím nijak zvlášť nepoznamenala a že se jim stále žije celkem dobře, nijak nestrádají. Jenže Mena si svůj život představovala jinak a matčino chování k ní, ji nečiní nijak šťastnou.

O Vánocích se na návštěvu vrací Menina sestra se svým přítelem a budoucím snoubencem, který s sebou přivede i kamaráda, mladého amerického vojáka, který Menu okamžitě okouzlí. Jeden pohled stačí, jeden den a Mena na Dannyho nepřestane myslet. Nedaleko od jejího bydliště mají vojenskou základnu a tak se Mena vypraví svého vojáka hledat. U plotu postává několik děvčat a nemravně koketují s pohlednými vojáky. Ač to vypadá tak, že Mena přišla za stejným účelem, není tomu tak. Jenže jak najít jehlu v kupce sena? Proto se jí nabídne jeden voják, že jí pomůže Dannyho najít a že mu předá její vzkaz. Mena odjíždí domů šťastná a plná očekávání, že Dannyho brzy uvidí.

Nadešel den, kdy se měli setkat podruhé. Nadešel den, kdy přichází zlom našeho příběhu, den, který ovlivní další nadcházející dny i události. Den, kdy se Menin život doslova a do písmene navždy zkomplikuje. Ale láska mezi naším mladým párem bude trvat dál...jen bude ve vzduchu viset jedna nevyřešená událost...

Ta událost pak postupem času zapříčiní, že dojde k zabalení starého červeného kufříku, který ovšem jeho majitelku nebude doprovázet věčně. Co se stane s jeho majitelkou, která je snad největší záhadou celé rodiny a po které se slehla zem? Mena Lasseterová a Danny Danielson, dva lidé, kteří hledali lásku a sebe navzájem. Dva lidé, kteří byli a najednou se po nich slehla zem...

Nemám slov....připravte se na neskutečný příběh, který vás dostane. Jako první díl, tak i tento je psán s takovou neskutečnou vervou, že vás nutí číst a nepřestávat. Budete toužit po dalších informacích a budete přemlouvat každé slovo a každé písmenko, aby bylo právě takové, jaké si ho budete přát. Aby celý ten příběh byl takový, jaký si ho přejete. Nedokážu dost dobře popsat svoje pocity, které jsem při čtení měla, ale bylo to neskutečné. Hlavní dějová linka příběhu vás prostě totálně rozhodí a dostane. Příběh dvou zamilovaných lidí za války, už to samo o sobě je srdcervoucí, ale osudy v této knize jsou natolik zoufale zamotány, že vy prostě budete jen nevěřícně číst a budete mnoho očekávat. Nádherný příběh!
     JT vás opět nezklame, nebudou mu chybět v kufru čokoládky a káva poteče proudem. Jeho myšlenkové procesy budou z knihy doslova hmatatelné a slyšitelné. Myslí i očima ho budete postrkovat dál a budete mu fandit.
     Nevím čím to je, ale mám pocit, že takových dobrých knih je opravdu málo a taky mám dojem, že všechny takové skvělé knihy jsou tak moc krátké... Tato série je jedna z těch, ke které se budete tak moc rádi vracet a věřte mi, že ty příběhy vás vždy dostanou stejně jako vás dostaly napoprvé.
     Pokud stále ještě nad knihami váháte, pak s tím prosím vás přestaňte! Možná někomu z vás přijde příběh matoucí, protože nebudete zvyklí na propletenost příběhu, minulosti a přítomnosti, ale dejte tomu čas a šanci a já vám zaručuji, že vás tyto příběhy prostě ohromí, stejně jako mě. Tento díl byl ještě o něco lepší, než ten předchozí a i ten byl pro mě TOP!!! Kdybych mohla přidat další hvězdu, bez váhání to udělám.
     Mystery Pressu gratuluji za poklady v podobě knih Steva Robinsona!
Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji nakladatelství

Video recenze: