RECENZE: Křik - Nicolas Beuglet

27.11.17





Křik, díky kterému vám ztuhne krev v žilách!

Info o knize:

  • název: Křik
  • autor: Nicolas Beuglet
  • žánr: thriller, podle skutečných událostí, krimi
  • rok vydání: 09/2017
  • nakladatelství: XYZ
  • počet stran: 432
     Výjimečný thriller?! Na začátku čtení jsem byla stržena dějem, který se odehrával v psychiatrické léčebně, kam byla povolána policejní inspektorka Sarah Geringënová. Dost mi to šmakovalo, o tom žádná. Jenže poté se kniha začala jevit, jako klasická a tuctová kriminálka. Ztratila jsem veškeré iluze a říkala si: hmm, další průměrná knížka. Bože, jak já jsem se spletla!

     Inspektorka Sarah je povolána ke zdánlivě obyčejnému úmrtí pacienta psychiatrického ústavu. Jenže! Sarah je sice skoupá na slovo a odpovídá na každou třetí otázku, kterou ji někdo položí, ale je nesmírně vnímavá a bystrá! Během okamžiku odhalí, že nejde jen tak o banální úmrtí, při kterém sehrála roli obyčejná srdeční příhoda. Ačkoli o tu se ve skutečnosti vlastně jednalo. A máme tu další - jenže!


     Oběť je nalezena v pozici, která naznačuje, že se chtěla sama uškrtit. Co pro ni mohlo být natolik skličující, že se o to vůbec pokusila a to vlastníma rukama. Nadarmo asi v tomto ústavu zavřena nebyla. Ne, to vážně nebyla!

     Sarah je odhodlaná tento případ vyřešit, ačkoli pár minut po začátku vyšetřování zjišťuje, že to nebude vůbec snadné. Pociťuje to na vlastní kůži. 

     Sarah potřebuje být momentálně velmi zaměstnaná, aby zapomněla na osobní trable a toto tajemné úmrtí ji poskytne dostatečné odpoutání jak od osobního života, tak i od reality... Ovšem, jak se to vezme!

     Jizva na čele oběti ve tvaru trojciferného čísla, podivné grafity v cele, příčina úmrtí... záhadná vodítka, která směřují na mnoho míst a ve vzduchu se začíná rýsovat důvod i příčina. Sarah se bude muset postavit před hrůzný nález i zjištění a hledat odpověď na jen těžko vyslovitelnou otázku o životě a smrti! Tento případ je na jednu, ač velmi inteligentní, policistku až moc. Něco jiného je chytat zločince, ale co takhle pochytat částice černé hmoty???

Můj dojem:

     No, páni! Jak jsem se šeredně spletla v odhadu. Po neskutečném začátku přišla část, která mě maličko přibrzdila v letu. Teď už samozřejmě vím, že to tak mělo být a že to vlastně knize nemůžu nijak vytýkat, protože jako celek je tato kniha parádní nářez!

     Nejprve jsem si myslela, že půjde o průměrný krimi thriller, jenže to, co jsem dostala, předčilo stonásobně má očekávání. Hlavní postava policejní inspektorky byla velmi sympatická. Moc toho sice nenamluvila, ale díky tomu to tak nějak působilo více realisticky. Autor staví příběh na jednoduchých a stručných dialozích. I děj knihy je vyprávěn bez zbytečných oklik a přehršle popisů. Příběh tak opravdu působí autenticky.

     Doslova v pasti se ocitnete ve chvíli, kdy pochopíte podstatu příběhu, pak už vám nezbude nic jiného, než číst, číst a číst. Nebudu lhát, mnohým z vás asi toto téma příliš nesedne, ale bude to otázka víry a vašeho pohledu na realitu a smysl života. Mnohým z vás padne brada na zem a možná se najdou i tací, kteří na příběh budou shlížet s chladným vědomím. Tento příběh, nebo spíše podstatu příběhu, můžete zařadit do kontroverznějších témat. Jenže! Ano, opět. Tento příběh je podložen skutečnými událostmi o kterých sám autor píše v poděkování. Spousta věcí z příběhu je jednoduše dohledatelných.

     Občas jsem při čtení pociťovala neskutečný děs a to se mi moc často nestává! Nebylo to ale podstatou a tématem příběhu, nýbrž okolnostmi v ději. Nechci moc přibližovat, ale řekněme, že prostředky, které byly v knize používány, nebyly nijak milé. A další věc, která mě opravdu děsila bylo vědomí, že jde "někomu" v knize opravdu o život. Pochopíte, v tomto ohledu jsem citlivější bytost. Ale tím vás nechci vystrašit nebo odradit, ba naopak. Kniha má vše potřebné, aby čtenáře upoutala a v závěru dostala. Dlouho jsem si takhle parádně nepočetla. Křik je jedna z nejlepších knih tohoto roku!

Hodnocení: 95%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace:

Výjimečný thriller inspirovaný skutečnými událostmi.


Uprostřed mrazivé noci jsou policisté povoláni k rutinnímu případu úmrtí v psychiatrické léčebně. Tělo pacienta, který uškrtil sám sebe, je nalezeno s ústy otevřenými v tichém výkřiku. Inspektorka Sarah Geringënová cítí, že tady něco nesedí. Co znamená jizva na čele oběti? Co představují kresby na stěně? Vyšetřování zločinu zavede čtenáře přes Londýn, Oslo a Minnesotu až k otázce, která fascinuje snad každého: existuje posmrtný život?

6 komentářů:

  1. Úžasná recenze - jako vždy :)
    O knize už jsem slyšela a mám v plánu si ji pořídit, ale k Vánocům už jsou an seznamu jiné kousky, an tuhle přijde řada někdy na jaře, doufám, že se mi bud také líbit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze! O knížce slyším poprvé, ale vypadá skvěle. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tohle vypadá fakt jako pořádný nářez. Píšu si na seznam můj dlouhý a stále rostoucí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani ne nářez, jako velmi zvláštní zaměstnání mozku. Ale napětí tam tedy je a to dost! Fakt super :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[