RECENZE: Kreativní zápisník - René Nekuda

30.11.17





Jak moc jsi kreativní? 
Chceš to vědět?

Info o knize:

  • název: Kreativní zápisník
  • autor: René Nekuda
  • žánr: hobby, osobní rozvoj
  • nakladatelství: Nakladatelství u Veverky
  • rok vydání: 2017
  • počet stran: 232
     Dnes vám představím trošku netradiční knihu?! Před nedávnem jsem dostala možnost vyzkoušet si tento zajímavý Kreativní zápisník. Abych pravdu řekla, nevěděla jsem co očekávat. Je tedy jasné, že překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat. 

     Do rukou se mi dostala knížka menšího formátu v měkké vazbě s velmi abstraktní obálkou. Ale, je to knížka a není to knížka. On je to totiž zápisník a ne jen tak ledajaký.

     René Nekuda má svůj životopis celkem pestrý, můžete se přesvědčit sami, ale co je, podle mého názoru, důležité v souvislosti s tímto zápisníkem je to, že autor od roku 2011 profesionálně vyučuje tvůrčí psaní. Tento zápisník v sobě tedy snoubí jak kreativitu, tak i možnost zapracovat na svém psaném projevu. 

     Pod kreativitou si můžeme představit spoustu věcí, malování, tvoření...aj. V tomto zápisníku půjde o kombinace mnoha věcí. A věřte mi, bude vás to všechno moc bavit. Možná se budete nejprve obávat, jestli všechno správně pochopíte, jestli to budete dělat dobře..., ale bát se rozhodně nemusíte. Jde právě o tu kreativitu a o vás samotné! Nic nebude špatně, všechno co vytvoříte a napíšete bude správné a jedinečné. A to se mi na tomto zápisníku líbí ze všeho nejvíc. Jeho variabilita a bezbřehost.

     Musím se přiznat, můj zápisník to se mnou neměl vůbec lehké, ale to já s ním také ne 😃. Občas to byl doslova boj, než jsem pochopila, že nic špatně nedělám a že právě to, jak jsem to pojala já osobně, je správně. Domnívám se, že ani nejsem nijak extra kreativní, spíše věcná. Ale to je prostě můj osobitý styl a osobní podpis. 

     Co se zpracování zápisníku týká. Je velmi dobře sešit, takže se nemusíte bát jej co jevíce rozevřít pro pohodlné psaní. Papír je kvalitní a lze na něj psát vlastně čímkoli. Co na něm oceňuji nejvíce je jeho nápaditost a celkové zpracování zadání a úkolů. 

     Tento zápisník by měl vlastně fungovat naprosto jednoduše, nic není dané a nic není nařízené. Stačí každý den otevřít na libovolné stránce a začít s úkolem. René Nekuda si dal opravdu záležet a vytvořil něco naprosto jedinečného. Trvalo mi asi tak týden, než jsem zápisníku přišla na kloub. Fascinující zjištění bylo takové, že jsem přišla na to, že nad tím vším moc přemýšlím a že je to ve výsledku vlastně úplně jednoduché.

     Domnívám se, že tento zápisník by byl dobrým pomocníkem při různých blocích. Dokáže nakopnout. Nejednou jsem se pořádně nasmála nad vlastní vynalézavostí a výtvory. Níže přikládám pár fotek, samozřejmě neukazuji všechny, některé výtvory si zatím nechám jen pro své oči.

     Tento zápisník má moje velké doporučení. Nejde o nic obyčejného. Má prostě smysl a dokáže pobavit a ve výsledku hodně překvapit. Odkryje spoustu skrytých fantazií a možná i vášní. Každému dá něco jiného, ale něco, co bude stát rozhodně za to! Neváhejte!






Hodnocení: 100%
Děkuji autorovi za zaslání recenzního výtisku.

Anotace knihy:

Jestliže připustíte myšlenku, že kreativita je něco jako myšlenkový sval, který se dá cvičit, pak jste právě objevili skvělého trenéra! Tento zápisník je velice zábavný společník, jenž umí hravou formou rozvíjet kreativitu, uchovávat nejlepší nápady, rozšiřovat slovní zásobu, odkrývat hluboká tajemství a bojovat s tzv. tvůrčím blokem. Kreativní zápisník je šest let praxe českého lektora tvůrčího psaní Reného Nekudy vměstnaných do více než stovky netradičních a bohatě ilustrovaných cvičení, kde jediným správným řešením jste vy sami.

2 komentáře:

  1. Zjistila jsem že rozhodně nejsem kreativní. Dostala jsem zápisník k vánocům. Ale zřejmě to nebyl dobrý napad

    OdpovědětVymazat
  2. Já kreativní moc nejsem. Spíš se snažím být produktivní :-D . Baví mě se v tomto ohledu zlepšovat, tak mám načtené různé knihy a v poslední době jsem spíš přešla na audioknihy, které mi přijdou efektivnější. U jejich poslechu můžu třeba ještě vařit, nebo žehlit, takže spojím dvě užitečné věci. Poslední audiokniha byla Umění čelit výzvě , a ta mi dala hodně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[