RECENZE: Osudné rozhodnutí - Jilliane Hoffman

• autor: Jilliane Hoffman
  • žánr: literatura světová, thrillery, pro ženy
  • rok vydání: 11/2017
  • nakladatelství: Motto
  • počet stran: 384
     Faith Saundersová nabývá dojmu, že se snad ještě nikdy v životě nerozhodla správně. Kdyby tak šel vrátit čas a ona mnoho svých rozhodnutí mohla změnit. Nejde to.

I když se zdá, že Faith vede dobrý život manželky a matky, není tomu zas až tak pravda. Stojí před dalším rozhodnutím, má jet na sestřinu narozeninovou oslavu i když se venku perou všichni čerti? Je to přeci její sestra, nesmí ji zklamat a musí jí být oporou. I přes manželovo naléhání a nepřízeň počasí usazuje čtyřletou Maggie do autosedačky a odjíždí.

První špatné rozhodnutí toho dne!

Sestřina oslava dopadla přesně tak jak čekala, pohádaly se, jako už mnohokrát. Proto teď sedí znovu ve svém autě a vrací se stovky kilometrů zpět do svého domova. Jede vůbec správným směrem? Bože, jak je unavená. Vypila u sestry pár skleniček, copak mohla očekávat, jak se to všechno zvrtne a že bude nucena odjet tak narychlo? Dokonce tam zapomněla i kabelku a mobilní telefon.

Snad jede po správné cestě, všude jen pole cukrové třtiny, tma, déšť a blesky... Hrůzná noc. Najednou se ozvala rána a ona strhla svoje auto do pole. Co to bylo? Nikde  nic, nasedla tedy zpět do vozu a jela dál. Zastavila až v nedalekém městečku, které připomínalo výjev z filmu The Walking  Dead. Zahnala chmurnou představu a rozhodla se, že se musí chvilku prospat, i Maggie je stále v říši spánku.

Kolik minut vlastně uteklo? Probudilo ji bušení do bočního okénka, nějaká žena, která žádala její pomoc. Nemůže přece otevřít dveře, má v autě dítě, bůh ví, co je to za ženu a jestli to není nějaká léčka. Brzy se k ženě přiblížil muž, který ji odtáhl pryč. Pak se vrátil zpět a gestem Faith naznačil aby byla zticha. Strachy nemohla ani dýchat, dupla na pedál a ujížděla pryč z toho příšerného snu. V hlavě jí vířilo mnoho otázek, byla ta žena v nebezpečí? Vypadala, že s ním jde dobrovolně...

A to bylo druhé špatné rozhodnutí toho večera, další na sebe nenechala dlouho čekat.

Když jsem knihu začala číst, neměla jsem přílišná očekávání. Styl autorky mi přišel velmi zvláštní a kniha na mě působila trošku chaoticky. Hlavní hrdinka mi byla v jednu chvíli velmi sympatická a v další veškeré moje sympatie ztratila. Bylo to jako na houpačce. Měla svých osobních problémů víc než dost, takže se nebylo čemu divit, že působila tak, jak působila.

V  knize se okrajově věnujeme jak jednotlivým osobám a jejich minulosti, tak hlavní dějové lince příběhu. Což je vyšetřování a pátrání po sériových vrazích. Kulisy příběhu jsou velmi pestré, dobře vychytané a dávají knize dobrý základ. Ovšem jejich pojetí autorkou je opravdu zvláštní, nevím, jak lépe to popsat. Ještě za půlkou knihy jsem si nebyla jistá, jestli se mi kniha líbí nebo ne.

Celé vyšetřování probíhá trošku nestandardně. Může za to hned několik faktů, které tu nechci moc rozebírat. Jde o to, že soudní systém v Miami odváděl velmi zvláštní práci a nemyslím si, že důkazů bylo málo.

Kniha je mimo jiné i takovým rodinným dramatem a to mi přijde jako velké plus. Když jsem si knihu vybírala k recenzi myslela jsem si, že jde o samostatný román, ale přiznám se, že jsem dost zmatená. Na konci příběhu, který byl podle mého názoru otevřený, se totiž dostáváme ke jménu jedné z ústředních postav autorčiny série C.J. Townsend. Předpokládám tedy, že ačkoli tato kniha není součástí zmiňované série je jakýmsi "předvojem"??

Abych svoje dojmy nějak shrnula, stále si myslím, že jde o velmi zvláštní knihu, která asi nesedne úplně každému. Ve výsledku jsem byla ovšem velmi spokojená a doufám, že se brzy dočkám nějakého pokračování. Příběh je zasazen do prostředí Floridy, ale nečekejte žádnou kriminálku Miami. Každopádně z celé knihy dýchá atmosféra Everglades. Velmi ráda knihu doporučím, obrázek na ni, si ale musíte utvořit vy sami.
Hodnocení: 75%

Faith Saundersová je mladá a pohledná, má úspěšného manžela a krásné malé dítě. Jedné bouřlivé noci se však stane něco, co jí převrátí život naruby a vynese na povrch všechny její démony. Faith se po hádce se sestrou vydává na dlouhou cestu autem domů a uprostřed nekonečných polí cukrové třtiny se ve tmě ztratí… A mezi stébly třtiny se v té chvíli pohybuje i vyděšená Angie, která utíká jako šílená a doufá, že ji někdo zachrání… Nakonec se obě ženy za dramatických okolností střetnou a pro obě to bude osudový okamžik. Faith bude nucena učinit zásadní rozhodnutí, kterého bude v budoucnu litovat. Nic už nebude jako dřív. Veřejné odsouzení, strach a pocit viny ji uvrhnou do začarovaného kruhu lží a ponoří ji hlouběji do její dávné alkoholové závislosti. Jak se Faith se svými činy vyrovná, když není cesty zpět?