RECENZE: Letuška - Cassandra O'leary

• orig. název: Girl On a Plane
  • autor: Cassandra O'leary
  • žánr: literatura světová, romány, romány pro ženy
  • rok vydání: 11/2017
  • nakladatelství: XYZ
  • počet stran: 312
     Sinéad je 26 let, pracuje jako letuška u prestižní letecké společnosti, je krásná, chytrá..., ale je sama. Je to už nějaký čas, kdy opustila svoji rodinu, kvůli nepochopení a také kvůli osobnímu dramatu s bývalým přítelem. Po pěti letech si pomalu začíná uvědomovat, že tohle není všechno, co by od života chtěla. Díky své práci procestovala už skoro celý svět, jenže svoje vyhlídky na budoucnost nevidí v tom nejlepším světle. Možná si říkáte, krásná, pracovitá a chytrá žena přece nemůže mít problém najít si chlapa. Jenže on to trošku problém je. Sinéad je stále poznamenaná předchozím vztahem. Možná na první pohled působí sebejistě, ale zdání klame. To co se stalo v minulosti ji dost poznamenalo. Nejhorší na tom je, že ten kostlivec narušuje i její přítomnost...

Téměř běžný let z Melbourne do Londýna? Možná, jen s tím rozdílem, že nyní se Sinéad ocitla uprostřed silné bouře. Let musel být z bezpečnostních důvodů odkloněn. Nyní míří do Singapuru. Sinéad si musí poradit nejen se strachem svým, svých kolegů, ale i se strachem cestujících jejího letu. A také si musí porad se zvláštními pocity, které ji přepadají od chvíle, kdy ho spatřila. Dobře střižený oblek, nedbale rozcuchané světlé vlasy, modré oči, široká ramena a zadek. Ach, ten zadek! Vyzařuje z něho arogance, síla a mužnost. Tenhle chlap si omotá jistě každou ženu kolem prstu během jedné vteřiny. Jen klid! Buď profesionálka. Hezká tvářička, která ti zlomí srdce.

Letiště v Singapuru je plné zmatkujících lidí, kteří jsou nuceni změnit své plány. Gabriel je rozčilený, potřebuje se dostat do Londýna včas, otevírá novou pobočku své firmy. Zatracené počasí. Nikdo není schopný mu zařídit náhradní let. Neslýchané... Pak ji uvidí a trochu se uklidní. Zase ona, ta letuška. Tyto pocity u sebe ještě nikdy nezažil, proč? Je to jen další z mnoha nádherných žen... Musí ji pustit z hlavy, on není stavěný na vztah a ona vypadá přesně na tu ženu, která by se chtěla vázat. Ale proč ho to k ní stále táhne?

Náhoda nebo osud? Oba se znovu setkávají v jednom hotelovém apartmá. Došlo k chybě při bukování pokoje. Klíče mám ona i on. Jenže ona tu byla první. V prvním okamžiku se zdálo, že se ti dva nesnesou, ale v tom druhém, který převládl a zmocnil se jich obou, cítí víc než jen letmé sympatie...

Letuška je romantická kniha pro ženy, je vám tedy jistě jasné, jak bude vztah těchto dvou protikladných lidí postupovat. Oba mají ve svém životě osobní problém, který je drží zpět. Jenže jejich vzájemné sympatie postupně přerůstají v mnohem víc. Ani jeden si nechce nic přiznat a jejich vlastní pocity jsou pro ně samotné velmi překvapivé.

Letuška je další z mnoha romantických knih, ráda bych vám napsala, že jde o něco zcela mimořádného, ale není to tak. Kniha vám nedá nic nového a ani nic překvapivého. Je to jen další z mnoha. Ovšem, velmi dobře napsaná a neskutečně příjemná a čtivá. Pokud se smíříte s tím, že jde o ryze odpočinkové čtení pro romantické duše a nebudete očekávat originalitu v podobě nějakého nového námětu či pointy, pak budete s knihou spokojeni stejně jako já. Je to přesně ta kniha, která vás donutí se uvolnit, vypnout mozek a nepřemýšlet. Autorka knihu okořenila irskou krví hlavní hrdinky a nespoutaností australského poloboha. Velmi příjemné romanticko-erotické čtení, které vám lehce rozproudí krev v žilách.
Hodnocení: 75%

Jako dítě snila o tom být mořskou pannou. A když za dramatických okolností opustila rodný Dublin a naskytla se jí možnost pracovat jako letuška, neváhala ani minutu. Ovšem po pěti letech strávených ve vzduchu už to tak růžově nevidí, navíc jí stále chodí ty výhružné zprávy. Na jednom z pravidelných letů z Melbourne do Londýna musí Sinéad řešit nečekané potíže. Vlivem velmi nepříznivých povětrnostních podmínek je její let odkloněn do Singapuru, kde musí všichni setrvat, dokud se počasí alespoň trochu nezlepší. A mezi vyděšeními cestujícími se nachází také jeden krásný, ale velmi arogantní obchodník. Život ovšem není pohádka. Oba se potýkají se spoustou starostí a bojí se o ně podělit. Ustojí jejich vztah tyto těžké zkoušky? Dokáže Gabriel svoji přítelkyni ochránit a podrží Sinéad svého přítele, který právě prochází nejtěžším životním obdobím?