RECENZE: Kobra - Deon Meyer

14.6.17

Benny Grissel je zpět a to už počtvrté!

Vítejte zpět v JAR, kde nebude nouze o akci, napětí a velké množství záhadných kulek!


Info o knize:

  • název: Kobra
  • orig. název: Cobra
  • série: Benny Grissel (4.)
  • autor: Deon Meyer
  • žánr: krimi, thriller, světová literatura, detektivky
  • rok vydání: 03/2017
  • nakladatelství: MOBA
  • počet stran: 384

Recenze knihy: 

     Kdo pravidelně sleduje nakladatelství Moba, tomu nemohla uniknout skvělá série s detektivem Bennym Grisselem. Tato série je výjimečná a zajímavá tím, že se odehrává v JAR a kniha je tím celkem povedeně ozvláštněna. Nejen, že jsou v ní použity slangové afrikánské výrazy, ale také je nám představována místní kultura, politika a přenádherný kraj této části černošského kontinentu. Byla jsem natolik duchapřítomná, že jsem tuto sérii velmi dobře odhadla a našla v ní velmi slušný čtecí potenciál. Všechny předchozí díly už mám přečtené, takže můžete mrknout na recenze předcházejících dílů: Ďáblova hora, 13 hodin, 7 dní

     Jako mnohé další kriminální série i tato jde číst samostatně, ale já to tedy moc nedoporučuji. Uniknou vám určité osobností souvislosti, jak hlavních, tak vedlejších postav. Ale je možné číst knihy nezávisle na sobě, protože každá kniha se týká jiného případu.

     V Kobře se Benny opět zapotí a to dost. Hned na začátku příběhu jsou Jestřábi povolání k novému případu, mnohonásobné vraždě několika mužů, kteří jsou si zvláštním způsobem velmi podobní svým vnějším vzezřením. Brzy se zjišťuje, že jde o osobní strážce, které si najal jistý muž u špičkové agentury. Proč ale? Mezi mrtvými se ale nenašel, vše nasvědčuje únosu. 

     Po bližším ohledání místa činu je všem jasné, že na místě řádil profík a to ne jen tak ledajaký. Jeho, dá se říci, podpisem, jsou vyryté jakési iniciály a znamení kobry na všech kulkách, a že jich opravdu mnoho. Odtud pochází tedy náš název. Pachatelovi se od té doby neřekne jinak, než kobra. 

     Vyřešením případu je pověřen Benny a má tak velet skupince nejlepších Jestřábů. Dlouho mu však toto vedení v rukou nezůstane, protože někdo z vyšších míst chce, aby si případ převzala SBS. Koho vlastně ochranka hlídala a jaké nebezpečí hrozí unesenému a nebo celé JAR? 

     Je vám samozřejmě jasné, že Benny a celý jeho tým se případu nevzdají, můžou je klidně odposlouchávat a vyhrožovat jim vyhazovem, oni nedopustí, aby tento případ vrhl špatné světlo na jejich zemi. 

     Možná by se věci celkově tolik nezkomplikovaly, kdyby se v JAR, téměř jako všude jinde, nepotulovali kapsáři. A jeden takový ukradl něco, co neměl a co Kobra chce. Koho vlastně honit dřív. Kulky sviští proudem a nikdy neminou svůj cíl. Těšte na další zapeklitý případ, kde půjde o život téměř každému. Dokonale promyšlené, sestavené a napínavé od začátku do konce!

Můj dojem:

     Jak jsem již psala na začátku, kniha je pokračováním série, která rozhodně stojí za pozornost. Strašně se mi líbí její zasazení do afrického prostředí. Někteří mohou mít problém s afrikánskými výrazy, ale k dispozici je na konci knihy slovníček pojmů. Já už jej nepotřebuji, pouze pro některé dosud neznámé výrazy, protože jsem četla předchozí knihy a už vím, co některé znamenají. 

     Líbí se mi Bennyho posun vpřed, ačkoli i tady má svoje osobní problémy a pere se se svým démonem. Každopádně se dal dohromady a užívá si vztahu s Alexou, kterou potkal v předchozím díle. Opět se setkáváme se známými tvářemi s Bennyho policejního oddílu. 

     Já jsem si čtení opět skvěle užila, kniha mě bavila a neztrácela nic ze svého kouzla. Plně akčně nabitá pecka prošpikovaná korupcí, vládními machinacemi a jiným... Netřeba více zabíhat do detailů. 

Kdo ještě stále váhá, jestli se na tuto sérii podívat, tak už přestaňte, Kobra je čtvrtý díl a autor stále perlí, to o mnohém svědčí. Rozhodně palec nahoru a doporučuji!
Hodnocení: 90%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství:

Anotace knihy:

Krveprolití v penzionu poblíž Franschhocku musí mít na svědomí profesionální vrah – tři
oběti, tři přesné zásahy do hlavy. Nevysvětlitelná rytina plivající kobry a zběsilý mediální
kolotoč nejsou to jediné, co Bennyho Griessela
od Jestřábů hodně zneklidňuje. To poslední,
co teď potřebuje, jsou problémy. Touha sáhnout
opět po láhvi ho nutí lhát kolegům i svému
sponzorovi u Anonymních alkoholiků. A stěhování k Alexe byla chyba. Velká chyba...

1 komentář:

  1. Taky se mi moc líbila, i když jsem předchozí knihy nečetla. Ovšem jak se příběh přehoupnul přes polovinu, tak jsem zapomínala i dýchat :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[