RECENZE: Falešný polibek - Mary E. Pearson

24.6.17



Jsem princezna Morriganu, jsem první dcera, jsem vyvolená...
Ale nechci být nic z toho!

Info o knize:

  • název: Falešný polibek
  • série: Kroniky Pozůstalých (1.)
  • orig. název: The kiss of deception
  • autor: Mary E. Pearson
  • žánr: fantasy, světová literatura, dívčí romány, pro děti a mládež
  • rok vydání: 05/2017
  • nakladatelství: CooBoo
  • počet stran: 368

Recenze knihy:

     Lia je princeznou a první dcerou Morriganského království. Lidé v této době lpí hodně na tradicích, víře, magii a věří v lepší časy. Poslední dobou ale královstvím otřásají špatné zprávy, na hranicích říší dochází k povstáním barbarů a vztahy s přilehlým královstvím Dalbreck také nejsou nejlepší. Je jen jediné řešení, jak politickou situaci uklidnit. Spojenectví s Dalbreckem.

     Lie je teprve sedmnáct. Je první dcerou, na kterou jsou kladeny vysoké nároky. Její dětství ji bylo ukradeno už dávno, žádné hrátky s bratry, žádná radost z běhání po loukách. Ona se má stát vyvolenou pozůstalou. Její dar se ovšem ještě neprojevil a ani se nezdá, že by se tak mělo stát.

     Smutná dívka se svatební kavah na zádech, smutná dívka, princezna Morriganu, první dcera...jaká to pocta... Dnes se má provdat za prince Dalbrecku, nikdy ho neviděla, ale jeho otec je už tak starý, že zřejmě i on bude jisto jistě páprda. Ta představa se Lie příčí a tak těsně před tím, než má dojít k obřadu, Lia se svou komornou Pauline utíká z Morriganu pryč. 

     Společně s Pauline vyráží na dalekou cestu s jasným cílem. Svoboda, žádné tradice, život a vlastní vůle. Rybařská vesnička, ve které se Pauline narodila jim poskytne jejich nový domov. Obě budou pracovat v hostinci Paulininy tety, ale neustále se musí mít na pozoru. Nikdy totiž nevíte, kdy se objeví patrola a princeznu pozná.

     Nejsem první dcerou, jsem jen vojákem v otcově armádě. Nemám žádný dar a ani si nejsem jistá, jestli ho kdy mít budu. Matka se mýlila, nebo mi možná i lhala... 

     Kdo princezně usiluje o život a jaký dar to v sobě má skutečně skrývat? Proč by ji vůbec někdo chtěl zabíjet, čím ve skutečnosti je a komu může svým životem a mocí uškodit?

Princ:
     Chci poznat tu dívku, která měla víc odvahy k tomu uprchnout a to dřív než já. Co je to za princeznu, když se postaví všemu a všem a prostě uteče? Mělo mě to napadnou dřív. Ale ona měla víc odvahy. Chci jí poznat, chci vědět, kdo je. Chci se jí podívat do očí a vyčíst z nich pravdu. Jen ji chci spatřit a pak zase půjdu. Není snadné ji najít, co za princeznu za sebou dokáže takhle úhledně zametat stopy? Najdu jí, ať je sebedál. 

Zabiják: 
     Ta dívka si počínala velmi dobře, ale já jsem vynikající stopař, několik dní jsem kvůli ní bloudil, ale už jsem zase na její stopě. Představuji si, jak ji ve spánku podříznu hrdlo, nestihne ani postřehnout, kdo jsem nebo proč tu jsem. Nebude mou první objetí. Banální úkol, který bude přes noc hotový a já se zase vydám na cestu zpátky. Další oběť, další úkol, tak jak si to žádá on. Najdu jí, ať je sebedál. 

Rafe a Kaden: 
     Našli jsem jí, ale tahle dívka, která před námi stojí vůbec nevypadá jako princezna. Pracuje, na sobě má otrhané šaty a svojí prořízlou pusou právě usadila jednoho z Morriganských vojáků. Je úplně jiná, než jak jsem si ji představoval. Tohle nebude vůbec snadné, udělám to, proč jsem tady, ale to může počkat do zítra. Oslovím ji, co tím mohu ztratit...

Můj dojem:

     Kniha je podávána z pohledu princezny, zabijáka, prince a dvou postav Rafeho a Kadena... Kdo je zabiják a kdo princ? Autorka si s vámi pohraje jako kočka s myší. V průběhu příběhu je také kniha protkána krátkými úryvky za zpěvů, modliteb a dalšího "jakéhosi" deníkové záznamu z minulosti Morrigan. Má to svůj podstatný důvod.

     Z počátku se kniha celkem pomaloučku vleče, mnohým z vás to určitě tak přijde, ale podle mého názoru, to tak mělo být. Autorka nám totiž nepřináší přehršle akce a napětí, ani přílišné množství magie a kouzel, ale hlavně dokonalý popis světa, prostředí a charakterů všech postav. Celý příběh je tak nějak popisově košatý a i přes to, že se zdá, že plyne velmi pomalu a bez akce, tak vás stejně pohltí a rozproudí ve vás zvědavost.

     Příběh zavání milostným trojúhelníkem, ale nemusíte se bát nějaké přehnané love story, v tomto ohledu byla autorka velice jemná a citlivá. Láska nám tu sice klíčí, ale jen velmi pozvolna a ve výsledku do poloviny knihy vlastně ani netušíte, pro koho vzkvétá...

     Chválím autorčin styl psaní, dlouho jsem nečetla takhle hezky propracovanou knihu, jako bych v tom světě byla společně s Liou. Hlavní hrdinka byla velmi sympatická, bojovná, chytrá, svéhlavá a dost mi přirostla k srdci.

     Opět ale stojíme před faktem, že jde o sérii a tudíž si musíme na další díl nějaký ten čas počkat. To čekání prostě nesnáším.

     Knihu doporučuji všem milovníkům fantasy literatury, kteří mají rádi propracovanost příběhu. Podle mého názoru je kniha celkem složitá a hodně propracovaná, takže asi bude vyhovovat spíše náročnějšímu čtenáři, který čeká více. Ten totiž ocení propracovanost děje i stylu podání. Přes počáteční lehké zklamání knihu považuji za velmi zdařilou a povedenou. Ve výsledku jsem dostala mnohem víc, než co jsem očekávala. Absolutní spokojenost.
Hodnocení: 87%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy:

Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví.

Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do na míle vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži – jedním princem, kterého si měla vzít, a jedním vrahem s úkolem jí zabít.

Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

11 komentářů:

  1. Přestala jsem se bránit a knihu si objednala. Ach jo, a to jsem se jí původně chtěla vyhnout, ale všem těm recenzím se nedá odolat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá, co na ní řekneš. Ten začátek asi zarazí každého a přijde vám trošičku rozvleklý, ale jak jsem psala, ve výsledku jsem absolutně spokojená. Autorka skvěle popisuje svět i postavy. Snad nebudeš litovat :-)

      Vymazat
  2. Výborná recenze :) Na knihu se chystám a hodně se těším, tak snad nezklame :) Vypadá to jako kniha přesně pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že si kniha ke mně cestu nenajde, ale co jsem tak četla recenzi, nevypadá dějově vůbec špatně. Ale když já se pořád udržuju v té realitě, nooo :D A obálka parádní, to jooo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, někdo z nás musí zůstat normální a nohama na zemi .-)

      Vymazat
    2. Ale mě to docela štve, že jsem v tomhle směru zrovna normální :D

      Vymazat
    3. já tě chápu, ale zase někdo být normální musí :-D

      Vymazat
  4. To je poprvé co se mi líbí i obálka s lidmi :D ale škoda,ze je tam zase ta magie... Já se snad budu muset dát na čtení i takových knih :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusíš se té magie vůbec bát, protože zrovna tomto díle je jí opravdu jen velmi po skromnu, skoro vlastně ještě vůbec. Myslím, že se plně projeví až v dalším díle :-)

      Vymazat
  5. Od začátku jsem měla za to, že Rafe je zabiják s dlouhými černými vlasy a Kaden princ Dalbrecku. S druhým dílem jsem došla k závěru, že jsem si to asi trošku pomotala, takže Kaden je zabiják a Rafe princ. Jenže... Který jak vypadá? Který z nich je ten s dlouhými černými vlasy na obálce Falešného polibku?
    Jsem jediná, co má ještě takový zmatek v těchto dvou? ��

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[