RECENZE: Daniel & Aubrey (Láska podle Shakespeara) - Georgina Guthrie

21.6.17



Zakázaná láska 21. století
Studentka a učitel!
Milovat, či nemilovat?



Info o knize:

  • název: Daniel & Aubrey
  • série: Láska podle Shakespeara (1.)
  • orig. název: The Wight of Words+
  • autor: Georgina Guthrie
  • žánr: romány, romány pro ženy, literatura světová
  • rok vydání: 04/2016
  • nakladatelství: Cosmopolis - Grada
  • počet stran: 464

Recenze knihy:

     Hned na úvod se netradičně zaměřím na obálku a vzhled knihy. Jsem velice ráda, že Cosmopolis zapojilo fantazii a nedrželo se originálního vzhledu obálky. Česká obálka je dokonale dech beroucí. Mě se obálka líbila hned, když jsem knihu zahlédla v e-shopech a u mnoha bloggerů. Dokonalé okouzlení pak nastalo ve chvíli, kdy jsem knihy vybalila z balíčku a držela je osobně v rukou. Nádhera! Na obálkách celé série je znázorněný vysokoškolský kampus, ale není to jen tak obyčejná fotografie, jak se může na první pohled zdát. Obrázek je "rádoby" malovaný zvláštním stylem, takovým zasněným, melancholickým, zastřeným a rozhodně originálním. Všechny tři díly série jsou dokonalé a zdobí je velmi příjemné barvy. Za obálku tedy plný počet hvězd.

     Co dodat k příběhu samotnému. Jak již některé úryvky na obálce a samotná anotace  nastiňují, půjde v příběhu o zakázanou lásku studentky a učitele. Přesněji řečeno asistenta profesora. V neposlední řadě ale i o syna samotného děkana. I pro asistenty ale platí přísné pravidlo zákazu osobního vztahu se studenty. Zakázanou lásku známe již z dob W. Shakespeara, určitě se toto zakázané "ovoce" rodilo i v dřívějších dobách a není tomu tak i v 21. století naší doby. Bude se v tomto příběhu odehrávat další Shakespearovská tragédie?

     Aubrey studuje v posledním ročníku anglickou literaturu a francouzštinu, do konce studia už jí zbývá jen několik týdnů. Všechno by šlo hladce, kdyby se jednoho dne ve dveřích neobjevil ten nedbale vyhlížející mladík, jež nemá zasednout ve školních lavicích, nýbrž před nimi. Zdá se, že se nám to trošku zkomplikuje, protože tenhle hezounek se líbí většině studentek a i samotné Aubrey, která doposud bezproblémově proplouvala celým studiem.

     Daniel, nový profesorský asistent a syn děkana, pro kterého Aubrey ve volnech pracuje. Muž, jehož halí závoj tajemství a odtažitosti. Nemůže si dovolit zklamat jak svého otce, tak sám sebe. Jenže ta dívka ve druhé lavici, ta, která má dokonale zmapovaná díla W. S. a která je i v kontextu umí použít, mu rozhodně není lhostejná. 

Lásce neporučíš a zdá se, že tohle bude krutých deset týdnu pro oba.

Můj dojem:

     Tento příběh se může mnohým zdát jako obehrané klišé a já vám to vyvracet nebudu, kniha opravdu zavání klišé a také tak trochu červenou knihovnou. Jenže! Díky dokonalému Shakespearovskému pozlátku je tento příběh povýšen na krásnou milostnou a neobvyklou romanci. Na začátku každé kapitoly je krátký úryvek z her W. Shakespeara, který vždy koresponduje s tématem dané kapitoly. Nikdy bych nevěřila, že W.S. bude mít slova snad pro všechno. 

     Hlavní hrdinka Aubrey mi maličko nesedla díky svojí, někdy až praštěné, poblázněnosti. V jejím věku bych od ní čekala občas více rozumu, ale zase dokáži pochopit, že když člověka trefí Amorův šíp, tak se povznese vysoko do oblak a občas sám sebe překvapí a udělá z něj pošetilého blázna. Za její chování jsem knize chtěla ubrat jednu hvězdičku. I bych to bývala udělala, ale pak jsem ji zase přidala zpět a to hlavně právě díky Shakespearovi a jeho dokonalým slovům, sonetům, hrám..., které v příběhu sehrály svoji důležitou roli.

     Daniel se zprvu jevil jako takový ten klasický náladový drsňák, který si k tělu jen tak někoho nepřipustí. To mu samozřejmě dlouho nevydrželo a tak se z drsňáka stal muž, který se nebál používat oslovení jako broučku a lásko. Maličko nám změkl, ale rozhodně "rozkošnicky".

     Příběh jako celek působí hned od první strany velmi příjemně, je poutavě napsaný a věřte mi, vy si jej zamilujete, ať chcete nebo ne. Jsem strašně ráda, že jsem si celou sérii pořídila, protože ji s hrdostí můžu zařadit mezi ty, kterými se chci a budu chlubit. Uvidíme, co nám přinesou další díly, ale je jasné, že se nepovezeme na růžovém obláčku. 

     Milovat, či nemilovat svou studentku? To je oč tu běží. Dokáže naše zakázaná láska přežít? A nebojte, nejde tu jen o tohle jedno, Daniel má totiž i svoje malé tajemství. 

     Kniha má moje velké doporučení. Bude se líbit všem romantickým duším toužícím po skutečné lásce, která si na svoje štěstí musí počkat. Pro všechny milovnice klasické literatury, protože v knize je jí věnováno dostatek prostoru a je s ní tam nakládalo nanejvýš znamenitě a smysluplně. Krásné čtení akorát tak stvořené pro nadcházející teplé dny. Tuto sérii budete milovat!

Hodnocení: 85%

Anotace knihy:

„Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží...“
I v 21. století může na univerzitě vzkvétat zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti…

10 komentářů:

  1. Tak toto ma veľmi zaujalo.
    Ďakujem za recenziu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vážně moc pěkné a čtivé, možná tě občas bude hlavní hrdinka štvát, ale má to rozhodně svoje kouzlo :-)

      Vymazat
  2. Jsem moc ráda, že se ti kniha líbila :-) já mám před sebou třetí díl, tak jsem zvědavá, jak to celé dopadne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším, až si sednu k dalšímu :-). Jsem ráda, že jsem se nechala zlákat :-)

      Vymazat
  3. Moc děkuji za inspiraci... :) Sice nestíhám tak rychle číst, ale pomalu se k Vámi doporučeným dílům propracovávám... :)
    Hezké letní dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze, Míšo :) Psala jsem ti to, myslím, už pod video, tuto sérii jsem taky dostala do ruky, byť až tolik romance nevyhledávám. Ale Shakespeare zaujal a první díl se mi líbil moc. Ovšem druhý už takové kouzlo podle mě neměl. Teď na mě doma čeká třetí, tak jsem zvědavá. Doufám, že klesající tendence nebude pokračovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady doufám, přeci jen by to mělo být zakončení, tím pádem by se očekávala gradace :)

      Vymazat
  5. Krásná recenze! Taky se mi tahle série líbila a to hlavně svými obálkami, které jsou prostě boží :) I když jsem chvílemi uvažovala, jestli by to nemohlo být o něco kratší (zvláště u druhého a třetího dílu) ale přesto se už těším až si knížky pořídím :) ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další díly mě teprve čekají, tak uvidím :-) Ale opravdu jsou krásné :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[