RECENZE: Famfrpál v průběhu věků - J. K. Rowling

23.6.17




Příručku z bradavické knihovny můžete mít doma i vy!



Info o knize:

  • název: Famfrpál v průběhu věků
  • orig. název: Quidditch Through the Ages
  • autor: J. K. Rowling
  • žánr: pro děti a mládež, světová literatura, pohádky
  • rok vydání: 05/2017
  • nakladatelství: Albatros
  • počet stran: 144

Recenze knihy:

     Kdo by netoužil dostat se aspoň na kratičký okamžik do bradavické knihovny? K našemu mudlovskému štěstí se nějaká dobrá duše rozhodla, nám zprostředkovat jednu z mnoha úžasných příruček - učebnic - z tamní knihovny.

      Jsi obdivovatel Famrpálu, nejvyhlášenějšího kouzelnického sportu? Pak se právě tobě, díky této knize, otevírá pandořina skříňka do dějin tohoto sportu. 

     Kdy vlastně Famfrpál vznikl a za jakých okolností, co mu předcházelo a jak se celkově vyvíjel, než dospěl do fáze, ve které ho známe teď? Který kouzelnický tým se nejvíce proslavil svou zákeřností nebo uměním hry samotné? Tohle vše se, milý čtenáři, dozvíš právě v této učebnici!


     Jaká košťata jsou pro hru nejvhodnější a záleží na nich vůbec? Jaká opatření musel podniknout Odbor kouzelných her a sportů, aby se Famfrpál nevymykal kontrole a stal se z něj opravdu velmi uznávaný sport?

     Víte, kde se vůbec tato hra nejvíce rozšířila a do kterých zemí po celém světě zavítala a jak se tam vůbec ujala? Kdo je nejlepším chytačem na světě a jak to vlastně původně bylo se Zlatonkou? 

     Spousta otázek, na které neznáš odpověď? Mám pro tebe dobrou radu, milý mudlo, co takhle přestat s tou skepsí a sáhnout po příležitosti, která se ti právě naskýtá?! Brumbála stálo hodně sil aby přemluvil knihovnici madame Pinceovou, aby mu poskytla originální  exemplář této příručky a aby tím tak poskytla její vydání i pro širší veřejnost. Myslím, že tento tak nebyl nijak na škodu!

Můj dojem: 

    Ve světě Harryho Pottera jsem nováčkem, ale už teď vím, že jsem mu dokonale podlehla. Mám přečtený teprve první díl série a s velkou chutí a radostí jsem se pustila do této Famfrpálové příručky. Rozhodně palec nahoru za zpracování a podání! Tato kniha by neměla chybět žádnému Potterofilovi! Měla by se stát nezbytným doplňkem celé série, kterou se pyšníte.

     Kniha je takovým doplňkovým čtením, které vám přinese spoustu podrobných informací o kouzelnickém sportu, může se zdát, že nejde o nic výživného, ale opak je pravdou. I přesto, že nejde o žádný celistvý příběh jako jsou samotné díly HP, tak je kniha skvěle propracovaná i napsaná. Je zajímavá a rozhodně bude bavit. Já jsem si její čtení užila a dozvěděla jsem se přesně to, co jsem se o Famfrpálu dozvědět měla. 

     Po přečtení jsem si dokonale jistá tím, že bych byla schopná sestavit famfrpálový tým, který by nás dovedl k vítězství v lize! Mám chuť zapsat své jméno do výpůjčního seznamu na první stránku této knihy hned pod Malfoye! Rozhodně doporučení!
Hodnocení: 80%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:
A. Brumbálovi a madame Pinceové
a v neposlední řadě i 

Anotace knihy:

Pro všechny, kdo mají rádi Harryho a fandí mu v jeho famfrpálových kláních za Nebelvír!

Nové vydání příručky získané přímo z bradavické knihovny při Škole čar a kouzel vás seznámí s vývojem létajících košťat, poučíte se, jaké hry se s košťaty hrály ve starověku, jak se objevila Zlatonka, jakými proměnami prošel famfrpál od 14. století a jak vypadá dnes, seznámíte se s významnými famfrpálovými týmy ve Velké Británii a v Irsku. Uvádí ji předmluva ředitele bradavické školy Albuse Brumbála a najdete v ní i reprodukci výpůjčního lístku z bradavické knihovny. Autorem této příručky je expert na slovo vzatý, kromě ní napsal např. knížky Lítá jako šílenec, Potlouky v akci či Studie o strategii obrany při famfrpálu. Jeho příručku vysoce oceňuje jak Albus Brumbál, tak Batylda Bagshotová (autorka Dějin čar a kouzel), ale i Zlatoslav Lockhart a další významné osobnosti kouzelnického světa.

4 komentáře:

  1. Výborná recenze a krásné obrázky :) Také bych se moc ráda jednou k těmto doplňkovým knihám ze světa Harryho Pottera dostala :) Hlavně mě lákají fantastická zvířata :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty už mám také přečtené, recenze bude brzy :-)
      Jinak, moc děkuji, já jsem nováček ve světě HP a opravdu si to náležitě užívám :-)

      Vymazat
  2. Jako Míšo...téééda :-) Jedna z nejhezčejc zpracovaných recenzí, jakou jsem viděla a bylo ctí mi ji číst :-)) Já se sice na ty doplňkové knihy nechystám, ale teď už možná trochu jo... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, ono je těžké na to tu recenzi psát, abych pravdu řekla :-D Přeci jen je obsah všem jasný a není to žádné veledílo složité na popis, ale tak nějak jsem to dala, no :-D

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[