RECENZE: Bez srdce - Marissa Meyer

4.6.17


Bylo, nebylo...

Dávno před tím, než jsem ztratila svoje srdce.

"Ne"šťastně až na věky...



Info o knize:

  • název: Bez srdce
  • orig. název: Heartless
  • autor: Marissa Meyer
  • žánr: pro děti a mládež, světová literatura
  • rok vydání: 04/2017
  • nakladatelství: Egmont
  • počet stran: 416

Recenze:


     Bylo, nebylo... Ještě dříve, než se ze Srdcové královny stala zlá a krutá žena, žila v kouzelném srdcovém království dívka. Krásná, spanilá a dobrosrdečná. Měla svoje sny, svoje touhy a svoje dobré srdce. Jmenovala se lady Catherine Pinkertonová. 

     Catherine měla mnohé před sebou, chtěla si se svou služebnou otevřít obchůdek, kde by pekla a prodávala různé sladké dobroty. Byla nejlepší a nejvyhlášenější pekařkou v celé zemi. Jenže byla dcerou markýze a pro dívku jako ona, se tato práce nehodí. Její budoucnost si pro ni rodiče představovali úplně jinak. 
     
     Chystá se černobílý ples na dvoře srdcového krále, jen Catherine je svou matkou nucena obléci se do rudé róby, musí vyniknout. Proč vlastně? Zanedlouho zjišťuje, že je to kvůli králi. Srdcový král má slabost pro její laskominy, ale zřejmě i pro ni samotnou. Catherine se představa králova dvoření příčí, je to sice dobrý muž, ale je tak nudný, malý a starý... 


    Ples je pořádán ku příležitosti důležitého oznámení, což Cath velmi brzy pochopí. Události toho večera ale situaci značně zkomplikují. Na dvořany zaútočí krvelačný Tlachapoud, ale ještě před tímto útokem, král představí dvořanům nového dvorního šaška - Šprýma. Mladíka s pronikavýma očima, který se v zámku neobjevil náhodou. S Catherine se zatočí celý svět a pomalu a jistě podléhá kouzlům mladého šaška. Jenže král chce z Cath udělat budoucí královnu říše. 

     Cath je pevně rozhodnutá, ví co od života chce a chce si za tím jít, jenže karty osudu drží v rukou úplně někdo jiný.

     Pohádka, která nekončí slovy: A žili šťastně až do smrti...

Můj dojem:

     Marissa Meyer, hvězdná autorka série Měsíčních kronik přichází s novou knihou. S knihou, která má skvělou myšlenku. Rozhodně jde o dobrý tah i nápad. Pro fanoušky světa za zrcadlem, říše divů i samotné Alenky, je tato kniha rozhodně tou pravou volbou i skvělým doplňkem. Bohužel pro mě nebyla tato kniha žádným zázrakem. Můj výběr tentokrát nedopadl dobře. Je mi to líto, ale je to prostě tak.


     Od autorky jsem zatím četla pouze první díl Měsíčních kronik, ale i to mi stačilo k tomu, abych věděla, že si tuto sérii zamiluji a že autorce podlehnu. Její osobitý a skvělý styl bohužel v této knize tolik nevyniká. Kniha mi absolutně nesedla a přišla mi příliš vleklá a nudná. Je také třeba zmínit fakt, že nejsem příznivce kouzelné říše divů. Na toto jsem měla myslet při výběru knihy. Bohužel, nechala jsem se zlákat autorkou a také lákavou obálkou. Svět za zrcadlem prostě není svět pro mě.

     V knize se toho příliš neděje, myšlenku má kniha sice velmi dobrou, ale plně nevyužitou. Domnívám se, že nejeden čtenář bude maličko zklamán a to nejen neopojným stylem psaní, ale také samotným příběhem. 

     Je mi líto, že tentokrát je moje hodnocení tak vlahé, ale to se někdy stává. Kniha je nutností pro každého fanouška říše divů, ale pro ty ostatní, co ji prostě jen budou chtít zkusit, bude možná maličko oříškem. Ale to musí každý čtenář posoudit sám. 

     Vstupte opět do světa divů a podívejte se na zoubek budoucí Srdcové královně, jejíž minulost zapříčinila skutky budoucí... Stala se Srdcovou královnou bez srdce... 
Hodnocení: 60%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Video recenze:

Anotace knihy:

Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a o ruku ji chce požádat sám Král. Ona má ale jiné sny, netouží stát se královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem ještě nic nečetla a hodlám začít právě s touto knihou :) Tak snad mě nezklame a navnadí i k přečtení Měsíčních kronik :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá, jestli tě navnadí :-/. Ono záleží hodně na tom, jestli jsi příznivce Alenky. Měsíční kroniky se s tímto nedají vůbec srovnávat, bohužel.

      Vymazat
  2. Mě teda ani moc nelákala, a to Měsíční kroniky miluju. Když ty dáš 60, tak to fakt nebude nic moc :) Ale hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, opravdu záleží jen na tom, jestli jsi příznivce Alenky. Ale za mě tedy ne! Nekaž si ten dojem z její předchozí série, protože ta je prostě TOP! :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[