RECENZE: Zakázané ovoce - Jojo Moyes

• orig. název: Foreign Fruit
  • autor: Jojo Moyes
  • žánr: Literatura světová, Romány, Pro ženy
  • rok vydání: 06/2018
  • nakladatelství: Ikar
  • počet stran: 448
     Bestsellerová autorka Jojo Moyes přichází se svou další knihou, která je stejně jako ty ostatní laděna svou obálkou do romantických tónů. Její knihy lákají ke koupi už jen z tohoto pošetilého důvodů – “ach” ty obálky! Ale není to jen tento důvod. Autorka veleúspěšného románu Než jsem tě poznala uhranula nespočet žen po celém světě. Není nikdo, kdo by dnes neznal Willa a Louisu. Člověk by mohl klidně podlehnout kouzlu a domnění, že další autorčiny knihy budou stejně srdcervoucí, emotivní a jedním slovem prostě boží! Jenže bohužel. Tentokrát se Moyesová nepředvedla ve své plné polní a nijak nenadchla, ale vlastně ani neurazila.

Zakázané ovoce mluví svým názvem samo za sebe. Všichni víme, že zakázané ovoce chutná nejlépe. Autorka nás ve svém dalším románu přivádí do přímořského městečka Merham. Je krátce po válce a všichni se ještě stále vzpamatovávají z dozvuku druhé světové války, která všechny svým způsobem poznamenala. Městečko Merham se probouzí k životu a přitom jako by stále spalo a uvízlo na mrtvém bodě. Poklidné, ničím nerušené, puritánské, snobské a konvenční. Zaběhlá rutina, žádné výstřednosti, pouze společensky přijatelný život bez známek jakéhokoli skandálu. Chcete-li: staromódní. Co také očekávat od 50. let minulého století, že? Jenže Merham se nechce a ani nebude měnit, o to se tu stará sdružení obyvatel. Nechceme přeci, aby byl Merham neřestí hříchu….

Recenze psána pro portál Chrudimka.cz - pokračovat ve čtení můžete ZDE