RECENZE: Turbulence - Whitney G.

• název: Turbulence
  • autor: Whitney G. (Whitney Gracia Williams)
  • žánr: pro ženy, erotický román, světová literatura
  • rok vydání: 09/2017
  • nakladatelství: Baronet
  • počet stran: 440
    Nejraději bych se teď projevila jako plačka, protože mám sto chutí napsat. Ach jo! Ať si říká kdo chce, co chce - tento žánr má prostě něco do sebe. A já jsem po dlouhé době opět objevila autorku, která umí napsat skvělou erotickou romanci, aniž by zabředla do mnohých fádních kolejí ostatních. Dámy, připoutejte se, čeká nás divoká turbulence!

Gillian je 29 let a do NY se přestěhovala aby si zde splnila své sny a také hlavně proto, aby své rodině dokázala, že není jen "zklamáním". Jsou dobrá i špatná období a ona občas své citové výlevy publikuje na svém blogu. Má několik zaměstnání, aby se vůbec mohla v předraženém NY udržet. Uklízí v luxusním komplexu a také se jí rozjíždí práce letušky. Zatím je ale pouze náhradnicí, zatím.

Momentálně prochází nepříjemným rozchodem s dlouholetým přítelem Benem. Podle její nejlepší kamarádky by bylo nejlepší, kdyby se přes to přenesla jiným mužem, nějakou náhodnou známostí. Jenže na to není Gillian stavěná. Ovšem nechá se přemluvit, aby si vyrazila na jednu velkolepou párty, kde by si mohla trošičku užít. To ale nemá rozhodně v plánu. Netuší však, že na tomto večírku potká šarmantního elegána, který v ní rozproudí mnoho vln pocitů pouhým pohledem a jedním dotekem. Katastrofa na spadnutí.

Při tomto prvním setkání dojde k fiasku, které bude završené neskutečným sexem. Ač se Jake dušuje, že jde pouze o jednorázovou záležitost, stejně tak Gillian, oba se nemohou pustit z hlavy. Z jedné náhodné aférky je pak druhá a stejně náhodná. Překvapivě, pro oba! K třetímu setkání dojde na letišti, oba totiž pracují pro stejné aerolinky, kde je přísný zákaz vztahů mezi zaměstnanci. Jenže sexuální jiskření je natolik hmatatelné a neúnosné, že se oba domluví na "jisté" dohodě.

Tento vztah hned ze začátku směřuje k záhubě a hlavně směřuje k tomu, že se Jillian spálí. Ví to. Už několikrát byla rozhodnutá s ním skoncovat, jenže...

Vím, že z lehkého popisu děje na vás dýchá klišé jako hrom, ale bohužel více vám prozradit nemůžu, proto vás musím přesvědčit o opaku jinak. Whitney G. napsala dokonalý a poutavý román, tedy romanci, erotika je v tomto díle až na druhém místě. Ano, opravdu až na druhém. Ač si možná myslíte, že je příběh tuctový a nemá pořádný děj, mýlíte se a to dost!

Autorka si s příběhem více než jen vyhrála a dovedla ho téměř k dokonalosti, pro mě k naprosté dokonalosti. Každá kapitola je označena jako letové brány (př. Brána C42), což se opravdu hodí. Je to jiné a je to ozvláštněné. Dále pak je kniha rozdělena na části s názvy terminálů. Jako další bych vypíchla blogové články, které se sem tam mezi kapitolkami objevují. Přiznám se, nejdříve jsem si říkala, proč tu vlastně jsou a ještě do druhé třetiny knihy jsem byla rozhodnutá, že to poznamenám jako výtku. Jenže jsem záhy zjistila, že tam nejsou bezdůvodně. A to je právě to, co vám nemůžu prozradit. To z tohoto romanticko-erotického románu dělá mnohem víc.

Hlavní hrdinové jsou vyššího věku (29/38), nejsou to žádní teenageři, což je neskutečně příjemné, dokonale mi oba sedli. Ona něžná bojovnice, která se nevzdává, má vyřídilku a srdce na svém místě. On, jak jinak, dokonalý sexy polobůh, jehož nálada se snad ani nedá nijak nazvat. On je zkrátka svůj, neotevírá se nikomu a odpovídá jen na otázky, které mají smysl. Ale nejraději by na ně neodpovídal vůbec. Ona by chtěla trvalý vztah, jemu ovšem vyhovuje ten nezávazný. Gillian a Jake. Letuška a pilot (kapitán). Muž, který je jako ledoborec a žena, která je křehká, ale s dostatečnou kuráží. Oheň a voda, den a noc. Víc rozdílní už být nemůžou, ale přece je to k sobě táhne. Oba dva v knize řeší svoje osudy, životy i rodinné trable a do toho všeho ještě musí řešit nechtěnou přitažlivost.

Ani netušíte, jak ráda bych vám o knize napsala mnohem víc, jenže to opravdu nejde. Budete mi muset zkrátka věřit. Whitney G. vymyslela příběh, který ohromí nejednu ženu. Vymyslela příběh, který je ve své podstatě velmi originální. Nemusíte se bát přehršle sexu, ano, je tam, ale ne zas tolik, jak jsem čekala. Pokud jste si mysleli, že hranice erotické literatury už nelze překonat, tak jste se spletli. Někdy se totiž stane, že natrefíte na kousek, který opravu za váš zájem stojí. Autorčin styl je bezchybný, umí upoutat, umí napnout, píše čtivě a bez zádrhelů a hluchých míst. Nemohla jsem knihu odložit a věřte mi, nebylo to kvůli sexuálním scénkám, ale kvůli samotnému příběhu. Propadla jsem kouzlu Turbulence a sama ji i cítila. Každá žena si v koutku duše přeje zažít něco podobného. Takže, dámy, zapomeňte na legendárního Mr. Greye, Turbulence vám totiž představí pilota Jakea C. Westona, který si vás získá, aniž by k tomu potřeboval pár hraček navíc!

Sex ve městě trochu jinak - i ona sem přijela plnit si své sny a žít ve městě, které nikdy nespí. Příběh v příběhu i toto dostanete. Nebudu už dál tlachat, zkrátka a dobře, pokud jste milovnice romantických příběhů a nepohrdnete trochou toho sexu a sexuálního napětí, pak neváhejte ani minutu. Turbulenci musíte mít. A zapomeňte na nouzové východy, tento let totiž opustíte až s poslední tečkou na konci knihy.

Příběh o lásce, nenávisti, zradě i zklamání - příběh nás dvou... tohle jsme my, my jsme turbulence.
Hodnocení: 90%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Baronet

Po bolestném rozchodu s přítelem Gillian nemá zájem o vážný vztah, okouzlující Jake Weston však do jejího života vtrhne jako bouře a jedna vášnivá noc přeroste v množství nezávazných sexuálních schůzek na různých místech světa. On je zkušený pilot a ona začínající letuška – v aerolinkách s přísným zákazem vztahů mezi zaměstnanci. Oba mají svá tajemství a každý jiné problémy s rodinou.

Neměli se zamilovat, jejich srdce měla zůstat v bezpečí, jejich skandální milostná aféra se jim však vymkla z rukou a je odsouzena k záhubě.

Tohle je jejich bouřlivá láska plná vzestupů, pádů a otoček. Zkrátka turbulence.