RECENZE: Diabolik - S. J. Kincaid

10.10.17





Je to člověk, není to člověk...
Je to zabiják i ochránce.
Je diabolik!

Info o knize:

  • název: Diabolik
  • série: (The Diabolic #1)
  • autor: S. J. Kincaid
  • žánr: sci-fi, pro děti a mládež, dívčí romány
  • rok vydání: 10/2017
  • nakladatelství: Fragment
  • počet stran: 376
     Z Nemesis dan Impyrean se má pro záchranu senátorovy dcery stát pravá Impyreánka. Sidonia von Impyrean, senátorova dcera, se díky otcovu "kacířství" dostává do nebezpečí. Ochránit jí může jen její osobní diabolik. Žena diabolik. Nemesis.

     Sidonia má Nemesis už od dětství, byla naprogramována tak, aby ji ochraňovala, aby pro ni byla jejím osobním strážcem. A Nemesis jím skutečně je. Pro ochranu svojí drahé Donii udělá opravdu vše, bude pro ni zabíjet. Je ochotna pro ni zemřít, ale nejdříve zemřou ti, kteří na ni vztáhnou ruku.

     Když je Sidonia předvolána na galaktický dvůr, všem je jasné, za jakým účelem. A nyní nastává ten pravý čas využít jejího diabolika. Nejvyšší čas Sidonii opravdu zachránit život, protože o ten ji zřejmě bude na galaktickém dvoře usilováno. Nikdo se ovšem nesmí dozvědět, že místo ní bude na dvůr poslán diabolik, riskantní, protože před nedávnem bylo přísně nařízeno každého diabolika zničit. 

     Nemesis je školena etiketě, přestavěna v lidštější bytost, protože její fyzické proporce, příznačné pro diabolika, by ji okamžitě prozradily. Stává se z ní na první pohled mladá žena. Je ale vůbec možné galaktického krále přesvědčit o tom, že je normální ženou, dědičkou senátora von Impyreana? Žena bez emocí a strachu. Běžné lidské vlastnosti bude muset jen hrát. Dokáže diabolik přelstít krále a zabránit zániku jejího "světa". Ochrání tím svoji milovanou Donii? Možná překvapí sebe samu. Možná měla Sidonia pravdu, možná je v ní přece jen něco z obyčejného člověka... možná.

Můj dojem: 

     Opět jsem se přesvědčila, že Sci-fi svět není pro mě a opět jsem se nechala zlákat. To bylo opravdu naposledy. Bohužel jsem se s knihou neskutečně trápila. Stejně tak, jako mě neoslovila kniha Čáry života, tak mě neoslovil Diabolik. 

    Po přečtení pár stran jsem přemýšlela o čem to vlastně čtu. Univerzální voják v sukních? Na Nemesis by mohl být pyšný i samotný A. Schwarzenegger. Intriky tu sviští galaxií jako v GOT.  Ale teď vážně! Ok, nápadům se meze nekladou, nebylo to zase až tak špatné, ale bylo by to mnohem lepší, kdyby autorka lépe propracovala pár drobných, ale podstatných detailů. Třeba jako vysvětlit lépe pojem Diabolik, jak vznikl, proč, co to vlastně je... Nemohu se zbavit dojmu, že tento příběh bude dostačující pro nenáročného a mladšího čtenáře, ale nikoli naopak. Nedotažené, nepropracované, chaotické. Než se zorientujete v názvech účinkujících, několikrát si zpřelámete jazyk, nemluvě o zmatečných názvech - nu Impyrean, dan Impyrean, von Impyrena, Imperátor, excesoři, grandiloquy, grandeé, matriarcha.... Jistě, jde o zvyk a o to, jestli vás kniha zaujme, jenže mě to prostě nebavilo. Svět ve vesmíru ještě stále není pro mě, ať se tam děje cokoli. Mrzí mě to, ale tak to je. 

     I přes to si ale trvám na svém názoru a tím je, že si s tím autorka mohla lépe pohrát. Umí intrikovat, umí zauzlovat milostnou linku, ale vše mi přijde jen polovičatě napsané. Ačkoli můžu být vlastně ráda, jinak bych se s knihou prala asi ještě teď. 

     Chválím Fragment za zachování originální obálky knihy, je působivá, i ten kontrast černé vazby s bílým přebalem. Ovšem! Bylo by naprosto super, kdyby kniha nebyla tolik hladká a přebal příliš volný, plácá se na tom jako prádlo na šňůře. Tím pádem máte neustále pocit, že je tam úplně na nic a zbytečný. Možná ho mám jen moc povolený, nevím. 

     Kniha jistě nadchne spoustu fanoušků sci-fi literatury, ale já se mezi ně bohužel neřadím. Zkusila jsem to, zase jsem okusila něco nového, ale dál už moje hranice nezajdou. Myšlenku i nápad kniha nepostrádá a já věřím, že ji mnozí ocení lépe než já. 

     Na závěr ještě jedno malé překvapení. Pokud svého Diabolika ještě nemáš, pak bedlivě sleduj můj blog. Chystá se totiž soutěž o jeden výtisk, které do soutěže věnuji já sama. 
Využila jsem totiž slevu ze soutěže s Fragmentem ;-).


Můj výběr písně, která mi tuto knihu v některých ohledech připomíná...


Dream cast TIP!

Emma Stone - Sidonia (jemná až andělská)
Sophie Turner - Nemesis (je vysoká a dobře stavěná, něžná i krutá zároveň)
Eddie Redmayne - Tyrus (působí dostatečně bláznivě i drsně)

Hodnocení: 50%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy:

Stvořená chránit. Předurčená ničit... Vypadá jako člověk, ale není člověk. Je nemilosrdná, je neporazitelná, je oddaná. Jmenuje se Nemesis a je diabolik. Bytost, jejíž existence má jediný smysl: zabíjet či zemřít pro tu, jejíž život má ochraňovat: Sidonii – dceru galaktického senátora… Nemesis a Sidonie jsou spolu od malička a jsou na sebe napojené jako sestry. Když se Sidoniin otec přidá na stranu rebelů a je Imperátorem žíznícím po moci prohlášen za kacíře, přichází odplata. Sidonie je povolána na galaktický dvůr jako rukojmí. Její přítomnost má zajistit senátorovu poslušnost a držet ho tak v šachu. Je jisté, že Sidonii hrozí smrt a proto existuje jen jediná možnost: Nemesis se musí stát Sidonií a odjet na dvůr místo ní. Nemesis, stroj na zabíjení bez emocí a schopnosti citu, se ocitá uprostřed politických intrik a úskoků. Musí hrát roli člověka, kterým ale není. Nesmí dát najevo, kým vlastně je. Jenže nepokoje v různých částech Impéria nepřestávají. Imperátor nemíní tolerovat neposlušnost a tak je čas zapojit do hry své rukojmí…

3 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) mám dojem, že tahle kniha se mi bude líbit :) využila jsem slevy a kniha už je na cestě :)

    OdpovědětVymazat
  2. já mám moc ráda sci-fi, ale tohle k tomu mělo docela daleko, jen to, že se to děje ve vesmíru z toho sci-fi neudělá... u mě v tomto zaměření vyhrává Illuminae, rozhodně Marťan!, ale i taková Mlhovina... :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[