RECENZE: Osamělé srdce - Mona Kasten

13.7.23

 


  • název: Osamělé srdce
  • orig. název: Lonely Heart
  • série: Scarlet Luck (1.)
  • autor: Mona Kasten
  • žánr: Literatura světováRományPro ženy
  • nakladatelství: Red
  • rok vydání: 04/2023
  • počet stran: 341

Recenze:

Rosie
Rosie si už od patnácti let plní svůj sen o hudebním pořadu. Už jako teenager si ve svém pokojíčku nahrávala různá video, kde mluvila o hudbě, novinkách v ní a dělala krkolomné rozhovory s hudebníky.  V současnosti má svoji vlastní, nezávislou, internetovou hudební show. Kam si zve různé hudební osobnosti a kapely. Komu se takhle poštěstí? Rosie se celkem daří, dobře, její show Rosie Hartové není nijak světově známá, ale stěžovat si nemůže. Má dar jednat a mluvit s lidmi, její empatie a dobrá příprava z každého rozhovoru udělá bombu. A po jednom obzvláště vydařeném rozhovoru přijme pozvání, konečně, po velmi dlouhém přemlouvání, i kapela Scarlet Luck. Což pro Rosie není jen tak něco, je to to NĚCO! Je to její splněný sen. Je to její nejoblíbenější kapela se kterou vyrůstala, jejíž první video sdílené na YouTube ji změnilo život a pomohlo v nejtěžších chvílích... Rosie začne propadat panice, zvládne to? Nepokazí to? I přes to, že je zkušená, tady o tom pochybuje a je značně nervózní - z nich - ze Scarlet Luck!

Den rozhovoru je tu, první faux pas na sebe nenechá dlouho čekat, sotva se dokáže představit, ale pak vezme rozum do hrsti, uklidní se a začne. Jenže to by se nesměla stát ta strašná chyba! Celý rozhovor skončí dříve než začal a od toho okamžiku je Rosie totálně v háji. Byl to on-line přenos, a za to co se stalo, co "provedla", na ni nenechají fanoušci nit suchou, vlastně to bude ještě daleko horší....

Beast  (Adam)
Beast, jménem Adam už mu říkají jen rodiče. Je bubeníkem v kapele Scarlet Luck. Byly doby, kdy zářil vtipem a byl samý úsměv. To bylo dřív. Ještě před tím... Teď je to jiné, horší, asi už to nikdy ani lepší nebude. Uvolněný je snad jen ve chvíli kdy bubnuje. V ostatních chvílích je tu jeho nejbližší přítelkyně - placatka s pálenkou. Naštěstí se vždy pohybuje tam, kde je alkohol. A když pije dost dlouho nebo vlastně hodně rychle, tak jsou pak ty chvíle o něco snesitelnější. 

Poslední dnešní schůzka, rozhovor s nějakou Rosie Hartovou, která si vymyslela vlastní show... To vydrží, to přetrpí. Pravidla jsou jasná, žádný osobní kontakt! 

Jenže celé se to strašně zvrtlo, bylo to hodně zlý. Co si o sobě vůbec ta ženská myslí. Pro zviditelnění udělá zřejmě cokoli. Tohle byl hodně špatnej nápad, jenže už se to vrátit nedá....


Můj dojem:

Osamělé srdce je moje první přečtená kniha od autorky. Už jsem ji měla v hledáčku celkem dlouho, vím o jejích sériích knih, ale nechápu proč jsem ještě ani jednu knihu nezkusila! Ale věřte, že to teď napravím. Tahle kniha mě dostala! Hledala jsem si pohodové čtení na léto a dostala jsem mnohem víc. 

Kniha je vyprávěna z pohledu Rosie a Adama a musím uznat, že to bylo osvěžující a moc fajn. Autorka sice postavy dobře vykreslila, ale díky tomu střídání jsem je pochopila a vnímala ještě mnohem víc a líp. Osamělá srdce není jen tak nějaká romantika. Náznaky romance tam samozřejmě jsou, ale více je to zaměřeno na psychologii a určitá lidská traumata. Dějové linky týkající se traumat jsou teď v knihách dost populární. Ale tady to bylo opravdu trochu jiné. Musím se přiznat, že slzy v očích jsem měla už v první třetině knihy. Autorce se povedlo jednu situaci tak dobře popsat, že to pravdu zafungovalo a já cítila totální bezmoc, bolest a podobnou tíseň jako osoby, kterých se to týkalo. Pokud čekáte dokonalý slaďák, tak vás musím zklamat, ten tak úplně nedostanete. Ano, romantický nádech se tam opravdu rýsuje, ale ne tolik, jak můžete a budete očekávat. Ale i přesto se nebudete moci odtrhnout. Celý příběh je nenuceně pozvolný. "Vztah" Adama a Rosie se vyvíjí velmi opatrně a dost pomalu - doslova se buduje. A je to opravdu příjemné, když to není takové to okamžité BUM a je to. Příjemná změna. Od včera mám rozečtenou další knihu autorky - Začít znovu a už teď (jsem ve 3/4 knihy) mohu říct, že je tam velký rozdíl. I přesto, že je první díl série Scarlet Luck dost krátký, tak bych mohla říct, že je lepší, propracovanější, jiný. Asi bych mohla říci, že i méně naivní. 

Příběh Rosie a Adama se mi vážně moc líbil, jedinou výtku mám k tomu, že to bylo krátké. Chci víc a rozhodně nutně potřebuji okamžitě druhý díl. Protože ten konec?! Poodkrylo se nám toho tak málo a teď to čekání, asi mě to zničí. 

Osamělé srdce mohu s klidným svědomím doporučit. Já jsem už trochu jiná věková kategorie, ale díky tomu vás vlastně mohu ujistit, že tenhle příběh se vám bude líbit i když už do mladší věkové kategorie nepatříte. Jasně, není to nijak náročné čtení, ale je to líbivé, čtivé a fakt to baví! Já jsem byla nadšená a moje očekávání to rozhodně předčilo!

Anotace:

Rosie nemůže uvěřit, že jí v její internetové rozhlasové show poskytnou rozhovor samotní Scarlet Luck. Nejenže kapelu sleduje už roky, její písně ji také dostaly přes nejtěžší období jejího života. Fascinuje ji především bubeník Adam, a to nejen proto, že se o něm ví leda tak to, že už léta nesnáší, když se ho někdo dotýká – kdokoliv.

Pak ale kapela přichází do Rosiina malého studia a všechno se pokazí. Rozhovor se musí zkrátit a na Rosie se po internetu valí vlny nenávisti. Když ji dokonce fanoušci napadnou na ulici, Scarlet Luck ji stručně pozvou na koncert na znamení, že chtějí vše hodit za hlavu.

Najednou Rosie stojí před Adamem podruhé. Před Adamem, v jehož očích vidí neskutečnou bolest – a ke kterému se nesmí nikdy přiblížit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[