RECENZE: Nenalezená - Remigiusz Mróz

• orig. název: Nieodnaleziona
  • autor: Remigiusz Mróz
  • žánr: literatura světová, thrillery
  • nakladatelství: Domino
  • rok vydání: 09/2018
  • počet stran: 325
   Novinka polského spisovatele Remigiusze Mróze dozajista vezme dech hned po prvních pár stránkách. První kapitola Nenalezené se vám vkrade plnou silou pod kůži, zadrhne se a už vás nepustí. Jen málokterá kniha začíná s takovou parou jako právě tato. Drsně, krutě a brutálně. Mróz si vás v mžiku chytí na udičku a jako zkušený “rybář” bude s trpělivostí napínat vlasec a pohrávat si s vámi.

“Kdybych ji požádal o ruku jen chvíli dřív, nikdy by se to nestalo. Nikdo by nás nenapadl. Já bych neskončil v nemocnici a ona by navždy nezmizela z mého života.”
   Hlavní hrdina knihy Damian Werner započne své vyprávění právě tam, kde jeho život téměř skončil, na břehu řeky Mlynóvky, kde požádal svoji přítelkyni Ewu o ruku. Znali se od malička, vyrůstali spolu, chodili spolu do školy… Svůj život přizpůsobovali jeden druhému. Zasnoubení bylo logické vyústění jejich vztahu. Damian ovšem nikdy nepřestane přemýšlet o tom, co by, kdyby… Možná by se to nestalo, kdyby Ewu požádal o ruku dříve nebo později nebo úplně na jiném místě. Možná… Nejšťastnější den jejich života se změnil v peklo a tragédii. Místo toho, aby si vychutnávali štěstí z překrásné chvilky, bylo jim rozbito na miliony kousíčků třemi neznámými muži na jejichž tváře Damian nikdy nezapomene. Nezapomene ani na bolestivý výraz nebohé Ewy těsně před tím, než upadl do bezvědomí.

Ani deset let poté se Werner docela nesmířil s celou věcí. Když se tenkrát probral v nemocnici a dozvěděl se, že se po Ewě slehla zem nechápal už vůbec nic. Nebylo nalezeno ani její tělo, nikdo nic neviděl, nikdo nic neslyšel, po útočnících žádná stopa. Od té doby se Werner pohybuje jakoby v bublině. Občas utopí svůj žal v alkoholu, občas se sejde se svým přítelem. Jediným, který mu od té příšerné události zbyl a kterého snese. A právě on přijde s tou prapodivnou novinkou. Někdo dal na sociální sít fotografii dívky, která se velmi nápadně podobá právě Ewě. Někdo ji hledá. A ten někdo není sám…

Recenze psána pro portál Chrudimka.cz
Zdroj: Chrudimka.cz
HODNOCENÍ: 60%