RECENZE: King - T. M. Frazier

• nakladatelství Ocelot
  • rok vydání: 2018
  • počet stran: 264
   A máme to tu zase, erotické téma, tentokrát okořeněné kapkou dobrodružství!
Říkáte si, takových tu už bylo a ano, máte pravdu. Možná nad takovými knihami přemýšlíte stejně jako já. Má ještě smysl číst pořád dokolečka to samé, bez nějaké špetky ozvláštnění nebo originality?

No, odpověď je snadná. Pokud kniha dokáže nabídnout pokaždé "něco" víc, pak ano. A King to v tomto případě velmi dobře dokázal.

S touto knihou dostáváme do rukou vskutku zajímavý příběh, postaven na stabilních a klasických základech erotické literatury se špetkou romantiky, tajemství a napětí. Je jasné, že hlavními hrdiny románu bude zranitelná žena a okouzlující dech beroucí muž. Jenže to není všechno. Autorka dokázala, již v tak přeplněném žánru, najít skulinu a vykreslila vcelku originální prostředí i téma, které nutí k doporučení a odmítnutí statusu "klišé jako hrom".

Na jedné straně tu máme kriminálníka s pohnutou minulostí i přítomností, na straně druhé tu máme ztrápenou a smutnou ženu (dívku), jejíž minulost je záhadou. Anotace vystihuje Brantleyho Kinga jako alfa samce a já s tím nesouhlasím, protože tohle je první kniha tohoto žánru, kde bych snad poprvé sexy hlavního hrdinu nenazvala právě takto. Proč? Je to sice postava, na které se naše mysl krásně popase, ale autorka ho v knize vystihla tak, že jsem ho brala spíše jako muže, který si jde tvrdě za svým ať to stojí co to stojí. Nevyzařoval, podle mého, typickým alfa postojem, nýbrž dokonalou sebedůvěrou, vášní a odhodláním v důsledku vlastního zpackaného života. Přišel mi prostě, vzhledem k okolnostem, naprosto přirozený.

Doe, krásná, plachá, vystrašená a zmatená. Dívka, s níž si osud nelítostně pohrál a vše zůstává jednou velkou záhadou. Ztráta paměti, probuzení bez vzpomínek a nelítostná cesta odnikud nikam...

Cesty našich dvou hrdinů se střetnou za podivných a nechtěných okolností, pak už není cesty zpět. Jeden pohled, jeden zvrat a katastrofa je na spadnutí.

No dobrá, dobrá... Jak jen to shrnout.

Tento typ knih je neustále "vařen" na stejném základu, liší se ojediněle pouze originálními surovinami. Některým ovšem ty originální ingredience chybí a obsahují jen laciné "instantní" náhražky. Jak je to tedy s Kingem?

Do knihy jsem se ponořila s velkým očekáváním a četla a četla....a pořád čekala. Dočkala jsem se sice velmi nadstandardního zážitku, ale! King je uvařen opravdu jen z vybraných surovin, což se musí nechat. Nemohu ovšem říci, že by předčil chlapce z rodu Royalů nebo snad Elitní klub králů. To ale ani neznamená to, že to nebylo dobré! Autorce se povedlo najít skulinu a nové originální příměsi, za což tleskám. Naklonila si mě na svou stranu a povedlo se jí nasadit laťku dostatečně vysoko na to, abych chtěla !sakra práce! mnohem víc.

Jop, toho potetovanýho maníka bych velmi ráda poznala osobně.
Mimochodem, tohle je výjimečně "erotika",která není pouze o erotice. Autorka sice nosí sukně, ale velmi často jsem spíše přemýšlela o tom, že má fakt "koule"!!!

King je rozhodně velmi čtivá kniha mířená na velmi otrlé čtenářky. Nešetří se zde vulgarismy, sexualitou a krutostmi. V příběhu najdeme skrz na skrz zavšivený svět plný sajrajtu a nebezpečí. Vše je ovšem nenásilné a tak nějak to k celému příběhu velmi dobře sedí, aniž by to tlouklo do očí. T. M. Frazier si vymyslela svůj vlastní špinavý svět, který je zkrátka hodně dobrý, včetně všech postav v knize. Nešetří zvraty ani šoky a plynule nám je servíruje.

Jo, bylo to dobré, hodně dobré a opravdu se těším na pokračování. Není se po tom konci taky čemu divit! Takže, milé mé čtenářky, pokud se nebojíte, neštítíte a máte rádi příběhy bez obalu a přetvářky, tak směle do toho!
HODNOCENÍ: 85%