RECENZE: Jsem zpět - Brenda Novak

• autor: Brenda Novak
  • žánr: literatura světová, dobrodružné, thrillery
  • nakladatelství: Knihy Dobrovský - Edice Omega
  • rok vydání: 08/2018
  • počet stran: 408
    Vracíme se zpět na místo jménem Hanover House. Zpátky na mrazivou Aljašku a zpátky k naší Evelyn Talbotové, ženě, která si v mládí prošla hotovým peklem a přežila útok psychopatického přítele.

Nyní se Evelyn na Aljašce věnuje studiu psychopatických vrahů a násilníků, jež jsou zavření v zařízení, které sama Evelyn pomáhala vybudovat a otevřít. Její minulost ovlivnila navždy její budoucnost. Její životní zkušenosti ji přiměly k tomu, aby se věnovala profesi, kterou by asi každá žena nezvládala. Ona je však rozhodnuta bojovat za každou cenu, získat zkušenosti a odpovědi na otázky, které jsou mnohdy až absurdní.

Není jednoduché pochopit mozky mnoha zrůd a už vůbec ne jejich počínání. Denně čelí realitě krutého života, denně se dívá do očí těch nejhorších zločinců světa a denně se musí otáčet za sebe, zda někde nečíhá Jasper Moore - ten, který ji kdysi málem zabil. Evelyn přežila a Jasper stále utíká před spravedlností, ale na Evelyn nikdy nezapomněl, stejně tak jako ona na něj. Už přes dvacet let Evelyn sužuje neustálá obava a Jasper vyčkává na svou dokonalou příležitost. Tentokrát jí bude zase o něco blíž. Možná blíž než byste si dovedli představit.

Jako v předchozím dílu Nejhorší noční můra, i zde nám velkou roli hrají psychopati, obzvláště pak jeden, který se Evelyn zdá jako nejlepší volba pro její výzkum. Lyman Byshop - člověk, spíše zrůda, která má na svědomí mnoho ženských obětí, které krutě týral, znásilňoval a poté zabil, některé zemřely dříve než měl v plánu na špatně provedenou lobotomii a posléze infekci. Jako každý zločinec, i Lyman tvrdí, že je nevinný. Evelyn mu ale nevěří, cítí jeho vinu i v konečcích prstů. Její nos na psychopaty je nanejvýš citlivý. Ale co když vyvstane moment, situace, či okolnost při které bude jeho vina na pochybách? Je možné, že má Evelyn před sebou muže, který je obětí justičního omylu a ona se ve svém úsudku mýlí? Na Lymanu Byshopovi je zkrátka něco hodně špatně...

První díl této série byl odlehčen romantickou dějovou linkou, která se ozývá i v druhém dílu, ale už ne s takovou razancí. Evelyn žije s místním seržantem Amarokem a díky němu nalézá svoje ztracené milostné já. Příběh jich dvou samotných nám tento román opět atmosféricky odlehčuje a přitom nijak nenarušuje. Brenda Novak si opět bravurně pohrává s psychologií a uvažováním jednotlivých postav a kniha tak opět funguje, je uvěřitelná a téměř autentická. Prostředí příběhu už je jen pouhopouhou třešničkou na pomyslném dortu. Moje čtenářská duše nad touto skvostnou sérií plesá. Série s Evelyn Talbotovou je svěží vítr do našich knihoven. Kniha jako vyšitá pro momentální chladné období, kdy si nazujete teplé ponožky, uvaříte hrnek čaje a zachumláte se s dekou do křesla. Nejen tento díl, ale celá série má mé stoprocentní doporučení. V recenzi prvního dílu jsem psala, že kniha se pocitově hodí spíše pro ženy, ale věřte, že neurazí ani muže. Fantastické čtení! Rozhodně jedna z nejlepších knih tohoto roku!
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Dobrovský.
 Kniha vyšla v Edici Knihy Omega

Psychiatrička Evelyn Talbot se vrací do nápravného zařízení pro nejděsivější psychopaty z celé Ameriky.
Evelyn neustále myslí na svou ponurou minulost. Její bývalý přítel Jasper Moore ji unesl, mučil a málem zabil. Evelyn zmizela beze stopy.
O dvacet dva let později má Evelyn stále pocit, jako by na ni ve stínu někdo číhal. A dál se věnuje svému poslání: v Hanover House se snaží pomáhat a studovat ty nejkrutější psychopatické mozky.
Když je přijat nový pacient Lyman Bishop, Evelyn si uvědomí, že by mohl být ideálním kandidátem pro výzkum. Je inteligentní a důvěryhodný, velmi jí připomíná Jaspera. Sotva kdo by tipoval, že tento muž byl odsouzen za únosy a vraždy několika žen.
Ale jestli Evelyn ze svých děsivých zkušeností něco pochopila, pak je to fakt, že takoví lidé bývají nejnebezpečnější...