RECENZE: Na lovu - Meagan Spooner

21.2.18




Cítíme ji...
Chceme ji...
Jsme Zvíře!

Info o knize:

  • název: Na lovu
  • orig. název: Hunted
  • autor: Meagan Spooner
  • žánr: literatura světová, fantasy, pro děti a mládež
  • rok vydání: 02/2018
  • nakladatelství: CooBoo
  • počet stran: 328
Když se Kráska vydá na lov Zvířete...

     Další retelling od nakladatelství CooBoo krášlí česká knihkupectví. Tentokrát jde o příběh na motivy Krásky a Zvířete. Jenže, to není až tak úplně všechno. Meagan Spooner do příběhu vložila i prvky z jiných pohádek, které známe z vyprávění našich babiček, když nám kdysi předčítaly Krásu nesmírnou. 

     Můžete se těšit na příběh o překrásné Vasilise, o Ivanovi a šerém vlku nebo o Ptáku Ohniváku. Tohle vše najdete v našem příběhu, kde se role lovce a kořisti obrací. 

     Nejen, že stojí za zmínku právě ta odlišnost scénáře známe pohádky, ale také stojí za zmínku i okolí celého příběhu, které svou podstatu čerpá ze známých ruských pohádek. To se mi na knize opravdu moc líbilo, nedržela se totiž jasně daných mezí, ale velmi příjemně vyčnívala.


     Jeva byla kdysi otcem vychovávána k lásce k lovu. Na dívku byla velmi zdatnou lovkyní a v lese se vyznala jako málo kdo. Měla pro lov zkrátka vlohy. Jenže nastal čas, kdy se z ní měla stát dáma, která už nebude pobíhat po lese jako divoženka. 

     Vyrůstala s otcem a dvěma sestrami. Otec ukončil svoji dráhu lovce a stal se z něj zámožný kupec. Ztratil tím sice jiskru v oku, ale byl rád, že se o své dcery dokáže postarat. Jednoho dne jste bohatí, pak přijde zlom a jste na mizině. Přesně to se také stalo a děvčata s otcem byla nucena opustit svůj dům a přestěhovat se do chaty uprostřed lesa, daleko od civilizace. Otec se rozhodl opět začít lovit a vydělávat tak na živobytí. Stáří se na něm sice podepsalo, ale i tak to má v krvi. Jednoho dne se ovšem z lovu nevrátí a Jeva ví, že ho musí za každou cenu najít. Z otcova vyprávění ví, co může člověku v lese nahnat strach. Existují bytosti, které jen tak někdo nespatří, ale v lese se ukrývají a lační po krvi, po kořisti. 

     V lese žije zvíře, které její otec jednou spatřil a ona ho jednoho dne spatří také. Zvíře, které ji zavře na svém hradě a bude se dožadovat její poslušnosti a zvláštní pomoci. Bude pro něj lovit, jenže co a proč vlastně? Její jediná touha je zabít ho, protože on může za něco, co mu Jeva není schopná odpustit...

     Na lovu je kniha, která není nijakým těžkým čtením a určitě okouzlí mnoho čtenářů a čtenářek, které dychtí po převyprávěných pohádkách. Na knize nejvíce oceňuji to, co jsem již zmiňovala na začátku recenze. Popuštění uzdy fantazie a překročení hranic daného scénáře příběhu. Opravdu jsem si mnohokrát při čtení vzpomněla na mou oblíbenou knihu z dětství a tou byla Krása nesmírná. 

     Na začátku čtení jsem měla trochu problém se plně začíst, příběh mě nijak neoslovil a já ztrácela trpělivost a chuť pokračovat. Po té, co se Kráska dostala do lesa a ke Zvířeti se vše změnilo a já hltala stránku za stránkou. Můžeme mluvit o tom, že je příběh dost předvídatelný, ale vedlejší děj v podobě zakomponování i jiných příběhů to dost komplikuje, což je další plus.

    Čtení jsem si přes počáteční neduhy užila a velmi ráda knihu doporučím. Jen prosím nesrovnávejte a neočekávejte. To je ta největší chyba, jakou byste mohli udělat. Není to nejlepší retelling, který jsem kdy četla, ale za pozornost rozhodně stojí.

Hodnocení: 60%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy: 

Když se Kráska vydá na lov Zvířete…

Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města
, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice….
Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit.
Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze, retellingy mám ráda a tenhle mě zaujal na první pohled. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ajaj, ne zrovna chválící recenze. Mě překvapuje, jak se s retellingy roztrhl pytel, zrovna s těmi na Krásku a zvíře, ále Dvůr trnů a růží jsem si zamilvoala, možná dám šanci i Na lovu. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Popravdě se ani nedivím, že jsi knize dala jen tři hvězdičky, docela by mě překvapilo kdyby jich bylo víc. Knihu jsem nečetla, ale zatím podle recenzí se nejedná o něco "úžasně převratného". Knihu si chci ale i tak přečíst, jelikož retelingy jsem si zamilovala a i když to asi nebude nic úžasného, tak mi to připomene (jak jsi sama psala) samotnou klasickou pohádku. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knížku jsem hrozně zvědavá od chvíle, co vyšla v originále, ale ještě jsem se k ní nedostala. Bohužel mám ten zlozvyk knihy právě porovnávat a mívám poměrně vysoká očekávání i požadavky. Přesto doufám, že až se do téhle krásky pustím, nedopadne to tragickým scénářem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezká recenze, Míšo. Sama jsem na knihu zvědavá, neboť mě zaujala už podle obálky, která se opravdu povedla :-) Rozhodně si ji hodlám přečíst, tak uvidíme, jak zaujme :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mě knížka bavila celou dobu. Skvěle se četla, byla docela poutavá. Jen ten obsah mohl být lepší :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[