RECENZE: Cestovatelka - Alexandra Bracken

• orig. název: Wayfarer
  • série: Pasažérka #2
  • autor: Alexandra Bracken
  • žánr: fantasy, pro děti a mládež, dívčí romány
  • rok vydání: 08/2017
  • počet stran: 496
     A vracíme se zpátky v čase. Co je astroláb už víme z předchozího dílu. Je to taková šikovná věcička, díky které můžeme cestovat v čase, jenže? Je potřeba ho zničit. V předchozím díle jsme se s našimi hlavními hrdiny rozloučili v celkem nemilé situaci. Etta byla unesena a Nicholas zmizel bůh ví kam. Cesty našich hrdinů byly rozděleny a Etta je odhodlána najít Nicholase a Nicholas zase Ettu a astroláb. Každý na jiném místě a v jiném čase. Z některých hrdinů, které jsme v předchozím díle moc nemuseli se stali naši spojenci, ale o tom se dočtete sami.

Podstata příběhů je vlastně hodně podobná prvnímu dílu, tedy jen části. Kdy hlavním hrdinům jde hlavně o zničení astrolábu a nenarušení budoucnosti při cestování. Jediná chyba by se mohla stát osudnou.

Ettě se naskýtá pomoc a to velmi překvapivě od někoho, kdo už by měl být dávno po smrti. Čeká ji překvapivé setkání s otcem, jehož cíl je stejný jako Ettin. I v Cestovatelce nás čekají velká dobrodružství, nástrahy, léčky a boj o život. Astroláb - vše se točí kolem něj, je pár lidí, kteří ho mají v úmyslu zničit, ale stále je více a více lidí, kteří ho chtějí jen sami pro sebe! Pokud se začtete do stránek Cestovatelky, rozhodně se nudit nebudete, procestujete kus země a navštívíte mnohá staletí, čeká vás i alternativní budoucnost.

Na této sérii je krásné to, že se dostanete na spoustu nádherných míst v různých epochách, dalo by se tedy říci, že je kniha historicky naditá. Opět se autorka ponořila do sáhodlouhých vyprávěcích a popisných pasáží. Na jednu stranu je to fajn, ale po čase zjistíte, že vás to nudí. Není divu, kniha má totiž  skoro 500 stran. Velký obdiv patří samotné hlavní hrdince, která mi přirostla k srdci už v předchozím díle. Od nadané houslistky podnikla velmi zajímavou a dlouho cestu...

Autorce se nedá upřít její bezbřehá originalita a fantazie, do puntíku promyšlené a ve směs i dokonalé, jenže. Při čtení Cestovatelky jsem postřehla malé deja vu. Ztrácela jsem pozornost. Bohužel, je mi to líto, ale je to tak. Kniha je sice velmi zajímavá a velmi dobře napsaná, ale na můj vkus dost vleklá a popisná. Je z ní samozřejmě cítit i fakt, že je určena pro mladší čtenáře, pak se ale musím vrátit k tomu, že nechápu, proč se autorka rozhodla k tak velké obsáhlosti. Ale kdo ví, třeba mám problém jen já. Nevím proč mám dojem, že mladší čtenáři tu pozornost musí ztrácet ještě více, než třeba já. Ale to je vedlejší. Jako celek knihu chválím, ale musím ji dát pouze tři hvězdy a to z důvodu zbytečného protahování a také jsem se nemohla zbavit dojmu, že je to opět jen výplň před závěrem. První díl u mě nasadil určitou laťku a ta bohužel pokořena nebyla.

Knihu ovšem doporučit musím. Milovníci knih o cestování časem budou bez sebe nadšením a také ti, co si tuto sérii zamilovali hned přečtením prvního dílu. V neposlední řadě opět velká chvála obálce! Bezkonkurenční - jedna z nejhezčích obálek tohoto roku!
Hodnocení: 60%

Cestování časem může změnit svět!
Etta byla vytržena ze svého života a vhozena do minulosti, kde jakákoli její chyba může změnit budoucnost. Poté, co je unesena a probudí se na neznámem místě a v neznámém čase, ji ohrožují dvě mocné skupiny nepřátel, které si přejí její smrt. A tak se jí dostane pomoci od někoho, od koho to nikdy nečekala. Od někoho, kdo by měl být dávno mrtvý. Mezitím Nicholas a Sophia sledují Ettinu stopu a snaží se ji vypátrat, i když jim v tom Ironwoodovi snaží ze všech sil zabránit.