RECENZE: Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas

26.6.23

 


  • název: Dvůr mlhy a hněvu
  • orig. název: A Court of Mist and Fury
  • série: Dvůr trnů a růží (2.)
  • autor: Sarah J. Maas
  • žánr: Literatura světová, Romány, Fantasy
  • nakladatelství: CooBoo
  • rok vydání: 2017
  • počet stran: 665
Feyre - ničitelka kleteb

...Recenze...

Sedm let, sedm let trvalo, než jsem se k této sérii vrátila. Ne proto, že by se mi nelíbila, vlastně nemám ani pořádné vysvětlení. Každopádně si moc dobře vzpomínám na pocity, které jsem po dočtení Dvoru trnů a růží měla. A ty pocity se mi oživily i nyní, když jsem si minulý týden dala rereading, abych se mohla  s chutí a vervou pustit do druhého dílu. A ty dojmy a pocity byly snad ještě mnohem lepší! 

Feyre se stala ničitelkou kletby, odnesla si ovšem, z toho nelítostného boje o život všech, velké rány na duši. Tak velké, že sama pochybovala o tom, zda ještě někdy bude tou starou Feyre. Stala se vílou, stala se nesmrtelnou. Po návratu na Jarní dvůr se její psychický stav bohužel nezlepšoval a nepomáhalo tomu ani to, že byla tolik opatrovaná, až měla pocit, že je spíše vězněm, nežli milovanou svého Tamlina.

Sužoval jí strach, noční můry a vědomí pouta s Rhysandem, se kterým uzavřela dohodu - jeden týden v měsíci by měla strávit na jeho dvoře po jeho boku...až do konce života.

Feyre - nesmrtelná víla s lidským srdcem
Feyre cítí, že je jiná, že se v ní cosi změnilo, ale stále má lidské srdce. Sedm vladařů ji darovalo život a možná i něco víc. 

Cítí, že její pouto s Tamlinem je oslabené. Možná za to můžou zvěrstva, která se na ní po Amaranthině útoku podepsala. Blíží se svatba. Je poslušnou budoucí ženou panovníka Jarního dvora, je loutkou, za jejíž nitky tahá někdo jiný. Najde v sobě moc se z těchto pout vymanit? A co to další pouto, to, které ji poutá s Rhysandem? Už více jak tři měsíce o sobě nedal vědět. Vyčkával snad? Objevil se v nejméně vhodnou chvíli. Objevil se aby ji zachránil nebo unesl? Obojí bylo v tu danou chvíli bezpředmětné, protože přišel právě včas....

Feyre je rozbitá a rozpolcená, ale zjišťuje, že není konec všemu zlu. Hybern je hrozbou a ona postupně zjišťuje, že její úloha ještě zdaleka neskončila, naopak, vše teprve začíná....

...Můj dojem...

Maasová je mistrná vypravěčka. Svědčí o tom i počet stránek v knize, které při čtení ani nepostřehnete, snad jen tíhu toho tlustého svazku. V druhém díle nás přivítá úplně nový svět, temnější, ale rozhodně ne nezajímavý, ba naopak. Noční dvůr jsem si zamilovala, i všechny nové postavy. Pro mě se příběh ubíral přesně tím směrem, který jsem uvítala s otevřenou náručí i srdcem. Někteří čtenáři nejsou moc spokojeni s příliš brzkým obratem v příběhu, ale já byla spokojená. Nepřišlo mi to ani příliš uspěchané, ani zbrklé. Bylo to přesně ve správný čas. Celý příběh krásně plynul, hltala jsem stránku za stránkou a marně hledala kapitolu vhodnou k občasnému odložení knihy. Hledala jsem každou volnou chvilku na čtení a hřálo mě u srdce to, že díky tomu, že jsem na dočtení této série čekala tak dlouho, mám výhodu v tom, že mohu hned a okamžitě sáhnout po dalším díle. Užívám si to plnými doušky. Užívám si postupnou proměnu všech postav jak po dobré, tak špatné stránce. Moje očekávání i obavy byly naplněny. Autorka si umí vybrat příhodné chvíle pro zvraty, zápletky i rozuzlování. Napíná vás jako kšandy. 

Nebudu lhát, tahle série je láska a je úplně jedno, že je už  vážně totálně mimo moji věkovou skupinu, je to zkrátka bomba. Asi jsem už poslední člověk, který tuto sérii teprve teď dočítá. Ale je mi to jedno :D. 

Ani netušíte jak ráda bych vám povyprávěla víc, ale nejde to, co kdyby se našel ještě stejný blázen jako já, kdo s dočtením také otálí. Nemohu prozradit nic víc než jen to, že jsem neskutečně nadšená a předávám vřelá doporučení dál těm, kteří ještě váhají! Neváhejte! Zamilujete si to stejně jako já....

...Anotace...

Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid.

A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

!
Jak upozorňuje i sama autorka, tato série obsahuje velmi explicitní erotický obsah. Řeší se zde znásilnění, násilí na ženách, psychické problémy, promiskuita, diskriminace, problémy s alkoholem, potrat a traumatický porod, smrt blízké osoby, válka, traumata z dětství a spousty dalších věcí.


2 komentáře:

  1. Ahoj, musím se jen pousmát. Chybí mi k dočtení série poslední díl, ale mám takové to nutkání ho vlastnit a ještě jsem se nerozhoupala ho koupit. Naprosto chápu tvoje pocity, také jsem je měla u čtení každé knihy v této sérii, přitom žádná jiná série od Maasové mě zatím tolik nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teď trošku na vážkách, zda a kdy dočíst ten čtvrtý díl. Přijde mi, tedy podle anotace, že už to nebude tak úplně o Feyre a Rhysovi... Ale možná se pletu. Každopádně, četla jsem od Maasove ještě Skleněný trůn, tedy zatím jen 4 díly a pravdou je, že Dvory ve mě zanechaly mnohem hlubší otisk. Takže jsem na tom stejně. Díky za Tvůj komentář :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[