RECENZE: Harry Potter a Kámen mudrců - J. K. Rowling

15.6.17




Fenomenální a nadčasové čtivo, které je vhodné pro kohokoli bez rozdílu věku!


Info o knize:

  • název: Harry Potter a Kámen mudrců
  • orig. název: Harry Potter and the Philosopher´s Stone
  • série: Harry Potter (1.)
  • žánr: dobrodružné, pro děti a mládež, pohádky
  • rok vydání: 05/2017 (9. vydání)
  • nakladatelství: Albatros
  • počet stran: 334

Recenze knihy:

     Dvacet let, dvacet let trvalo, než jsem si přečetla fenomenálního Harryho Pottera. Příběh o chlapci jež přežil smrtící útok nejobávanějšího čaroděje všech dob. 

     Když byl Harrymu jeden rok, tak přišel o své rodiče. Ten - o kom se nemluví - zavraždil Harryho rodiče a chtěl zabít i jeho samotného, jenže nějakým zázrakem chlapec přežil a na čele mu zůstala jizva v podobě blesku. Chlapec deset let vyrůstal u strýce a tety Dursleyových a jejich syna Dudleyho. Bylo by pravdě podobné, že když se jedná o přímé příbuzné, že bude o chlapce postaráno dobře, ale Harry doslova trpěl a je div, že z něho vyrostl bystrý a hodný chlapec.
Pan a paní Dursleyovi z domu číslo čtyři v Zobí ulici vždycky hrdě prohlašovali, že jsou naprosto normální, ano, děkujeme za optání. Byli opravdu poslední, od koho byste čekali, že se zaplete do něčeho podivného nebo záhadného, poněvadž takové nesmysly zkrátka a dobře neuznávali.  
     Nezná svou minulost, nezná své rodiče, bylo mu jen řečeno, že zemřeli při nehodě. Neví z jaké rodiny pochází a ani neví, co mu bylo dáno do vínku. Ví, že je jiný, že se občas stanou zvláštní věci, ale ani ve snu by ho nenapadlo, že v den svých jedenáctých narozenin zjistí pravdu, která mu navždy změní život. A i přesto, že se teta se strýcem snaží všemožně zabránit tomu, aby se Harry dozvěděl skutečnost o sobě i svých rodičích, se jednoho dne objeví sova se zvláštním dopisem z Bradavic - ze školy čar a kouzel, jejímž ředitelem je Albus Brumbál.
Harry se přidržel hran stoličky a říkal si v duchu:
"Jenom ne do Zmijozelu, tam ne."
"Říkáš, že do Zmijozelu ne?" pronesl tichý hlásek. "Víš to určitě? Mohl by z tebe být veliký kouzelník, tady v hlavě to všecko máš, a Zmijozel by ti pomohl na cestě k velikosti, o tom nepochybuj - takže ne? Jestli to víš určitě, ať je to tedy - NEBELVÍR!"
     K příběhu asi netřeba více dodávat, kdo by jej neznal? Věřím, že není nikdo, i třeba těch, kteří knihy nečetli a kdo by nevěděl kdo je Harry Potter. Víte, že letos je to dvacet let od vydání první knihy od skvělé autorky J.K. Rowling? Nakladatelství Albatros k tomuto výročí vydal už 9. vydání této knihy a můžu vám říci, že je opravdu povedeným kouskem.

Můj dojem:

     Začnu asi tím, že se přiznám, kolik je mi let... Je mi 34 let, jsem mamkou osmiletého kloučka a v životě jsem nečetla Harryho Pottera, až do teď. Ano, to je ona, ukažme si na ni prstem! Styděla jsem se pokaždé, když jsem byla jediná, kdo knihu nečetl. A stydím se ještě teď za to, že jsem ji četla až teď a zjistila, že to byla nesmírná škoda! Samozřejmě jsem viděla všechny zfilmované díly, ale jakožto knihomol? Ostuda!  

     Maličko jsem se bála toho, že mě kniha tolik nepohltí, vzhledem k tomu, že jsem věděla o čem příběh je díky filmovému zpracování. Jak pošetile jsem se mýlila! Jako první mě uchvátilo přenádherné nové vydání a jako druhé - samotný příběh. Sic jsem věděla co čekat, byla jsem stržena vlnou autorčina chytlavého stylu a podlehla pohádkovému kouzlu celé knihy. 

     Na poslední stránce výtisku je informační odstavec, co se knihy, vydání a nakladatelství týká. Ale je tam i jedna nenápadně vyhlížející věta: pro čtenáře od 9 do 99 let. Pravda pravdoucí. S hrdostí i studem musím uznat, že tento příběh je opravdu tak nadčasový, že musí bavit každého bez rozdílu věku. Propadla jsem kouzlu "Potter mánie"! Tato série je takovou novodobou klasikou, na které mnozí z nás vyrůstali a na které mnozí z nás zřejmě zestárnou!
Cítil, jak se mu Quirrellova paže vysmekla, věděl, že prohrál, a pak už se propadal do tmy, dolů...dolů...dolů...
     Knihu předčítám i svému synovi, pššt... on totiž neví, že už jsem mu dávno utekla a do druhého dne ji přečetla. Musím říci, že i jeho příběh velmi oslovil, ale domnívám se, že jemu by asi více vyhovovalo obrazové vydání. Stále se mi na něco ptá, musím mu hodně věcí i popisovat..., naštěstí viděl film, takže je to mnohem snadnější. Při předčítání si dávám opravdu záležet na barvě hlasu, intonaci a na důrazu. A tím ho neustále udržuji bdělého. Rozhodně můžete přivítat dva nové Potterofily do svého spolku. 

     Když jsem si o tento recenzní výtisk psala s otázkou, jestli bych to mohla zkusit, nečekala jsem, že mě to tolik dostane. Přiznám se, spíše jsem se obávala, že to prostě nedám a možná tím zklamu příznivce i celé nakladatelství. Ufff, nestalo se tak. Doufám, že se co nejdříve dočkáme dalších dílů v této reedici, nutně je totiž potřebuji a hrozně se na ně těším.


Hodnocení: 100%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy:

Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem...

18 komentářů:

  1. Tyhle obálky jsou naprosto nádherné, právě proto jsem si před pár měsíci koupila celou sérii v angličtině, protože jsem chtěla knihy s těmihle oblečky a ne s těmi, co máme my - vůbec se mi totiž nelíbí. A teď jako naschvál tyhle boží obálky začali používat i u nás! :D To dokáže akorát naštvat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu, já hlavně doufám, že to budou vydávat nějak rychle za sebou, nechci si další díly půjčovat v jiné vazbě a rozhodně je chci všechny stejné :-D

      Vymazat
  2. Vítej mezi námi potteromilovníky :) Já jsem sérii objevila, když jsem pracovala v knihkupectví. Prostě jsem musela zkusit to, co všichni kupovali a zjistit, co na tom mají. Tenkrát vycházel čtvrtý díl, takže jsem rychle přečetla první čtyři a následovala muka čekání na pátý :D Podobně jsem objevila i Eragona, Kulhánka, Körnerovou...
    Kateřina z Trojtečky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, když to tenkrát poprvé vyšlo u nás, tak to prostě šlo úplně mimo mě...věk, jiné zájmy a hlavně jsem tehdá ještě vůbec nečetla. Ale že se do něj zblázním po třicítce, to jsem tedy nečekala :-D

      Vymazat
  3. Skvělá recenze Míšo, tak teď jsem zůstala sama kdo jí nečetl? :D :-) :-) Já teda ani filmy neviděla, jen jedničku, kdysi dááávno :) Tak uvidíme, třeba někdy... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty hele, jestli jsi neviděla ani filmy, tak to je snad ještě mnohem horší :-D
      Každopádně, tohle jde číst v jakémkoli věku, takže máš čas :-D

      Vymazat
  4. To je super, že se ti líbil, Míšo. A nic si z toho nedělej, já jsem ho poprvé četla loni a letos snad sérii dočtu, už mi chybí jen dvě knihy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si jej budu postupně dokupovat v této nové sérii a podle toho ho budu i číst :-)

      Vymazat
  5. juu, dalsi nadsenec... :-D a ted si vem, ze ja to zacala cist nejak kolem 15 a vyrustala jsem s tim pribehem, postavami i filmy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, to muselo být super, doufám, že malej bude číst jako já a až to půjde, že se těch knih chytí :-)

      Vymazat
  6. Skvělá recenze :) Ty obálky jsou naprosto nádherné, asi si tuhle novinku taky pořídím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt jsou dokonalé, na jednu stranu jsem ráda, že jsem se o knih pustila až teď, protože si je můžu koupi právě v této reedici. :-)

      Vymazat
  7. Miluji reakce lidí, kteří Harryho ještě nečetli a dostávají se k němu třeba až teď. Jsem ráda, že Tě tak dostal a těším se, co povíš na další knížky :) Tohle vydání je úplně peckové, podle mě nejlepší, mám ho v angličtině :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je opravdu krásné a do konce prázdnin by měly vyjít i další tři díly, takže budu s radostí pokračovat ve čtení :-)

      Vymazat
  8. Knihu jsem četla několikrát, a musím říct že to omrzí. Jako menší jsem se za něj(Harryho Pottera)i převlékala.Teď už mě to tolik nebere.Určitě doporučuju všem ďetem okolo devíti let ale těm kterým už bylo třeba třináct atk už asi ne. Kniha krásně udělaná ☺☺☺☺☺☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[