RECENZE: Nevěsta ze zámoří - Hana Marie Körnerová

Velmi milé překvapení v podobě této knihy - nádherný milostný příběh z poválečné doby.

• název: Nevěsta ze zámoří
  • autor: Hana Marie Körnerová
  • žánr: Román pro ženy - Literatura česká - detektivní
  • rok vydání: 08/2015 (orig. 2008)
  • počet stran: 264
     První světová válka vzala Julii nejen manžela a malého syna, ale i domov a chuť do života. Uchýlí se do domu své provdané sestry, ale dobře cítí, že je na obtíž. Z ciziny se na krátkou dobu vrací Juliin strýc a nabízí neteři zajištěnou budoucnost – sňatek s krajanem, který hledá manželku ze staré vlasti. Julie po krátkém váhání souhlasí a odjíždí z Čech na ostrov v Karibském moři. Netouží hledat novou lásku, ale jen útočiště a zapomnění. Čeká ji však daleko víc. Exotická příroda, zcela jiná společnost a manžel, jehož minulost je opředena tajemstvím. Navíc je tu i nebezpečná sokyně, která s Julií rozehraje hru na život a na smrt.
...Hana Marie Körnerová...
Psala od dětství tzv. do šuplíku, první román Pán hor vyšel až v roce 1993. Patnáct let pracovala ve zdravotnictví a znalost prostředí zúročila v románu Prosím vás, sestřičko, s nímž uspěla v jedné z prvních literárních soutěží Knižního klubu.
Oblíbenou kulisou pro řadu jejích historicko- dobrodružných románů je Francie osmnáctého a devatenáctého století.
Posledních patnáct let žije autorka trvale v Podkrkonoší.
Více o autorce ZDE.

Velmi milé překvapení na mne čekalo hned po přečtení první stránky této nádherné knihy. Ta mluva, ta barevnost slov...byl požitek ji číst. Byla tak čistá, něžná a upřímná. A ten příběh, byl vskutku krásný. Abych byla upřímná, ke knize jsem tak trošku přistupovala s tím, že to pro mě nebude to pravé ořechové. Jak moc jsem se však mýlila. Tuto útlou knížku jsem si vychutnala od prvního do posledního slova a přiznám se, že i pár slziček ukáplo.

Náš příběh se ze začátku odehrává v Čechách, krátce po druhé světové válce. Julie Krásová je válečná vdova, což je v době, ve které právě žije, ne zrovna výhodný post. Tenkrát se prostě většina vdov musela buď zase velmi dobře provdat a věřte, že to nebylo nijak snadné, a nebo skončily jako prostitutky.

Julii vzala válka manžela a krátce po ní i malého syna, který zemřel na záškrt. Tato bolestná ztráta ji velmi poznamenala a život už pro ní nikdy nebyl a nemohl být stejný. Byla nucena se přestěhovat k sestře, která ji dávala dost jasně najevo, že je jí přítěží a do toho se jí neustále snažila jedna rodinná známá sehnat manžela. Což bylo pro Julii nemyslitelné.

Jednoho dne se před ní z čista jasna objeví muž, ze kterého se vyklube její strýc Josef, který byl v rodině znám jako velký dobrodruh a který zavčasu Čechy opustil. Jeho dobrodružná touha, ho dovedla až na daleké karibské ostrovy. Josef se však neukázal náhodou, přišel za Julií s velmi nemístnou nabídkou. Přišel s nabídkou žádosti o ruku pro jeho velmi dobrého přítele Petra Bergmanna. Přítele, který je velmi dobře situován, který je bohatý majitel cukrovaru a plantáží s cukrovou třtinou a Julii může nabídnou vše, co si jen bude přát. Ale lásku? Julie samozřejmě odmítla, jenže okolnosti ji donutili nakonec strýcovu nabídku přijmout a vypravit se s ním do neznámé země daleko za mořem.

A tak se Julie po dlouhé a náročné plavbě ocitá v zemi, která ji bere dech, která ji na první pohled trochu děsí a která ji má být novým domovem. Její nový dům je velký a pěkný, ale stále to není domov a možná ani nikdy nebude. Petr se Julii na první pohled zdá být milý, ale v zásadě nečeká nic víc. Možná si časem na sebe zvyknou a půjde to. Po domluvě jí dá Petr měsíc na rozmyšlenou, pokud Julie bude chtít, může se vrátit domů.

Julie s Petrem se postupně a pomalu seznamují, ale není to nijak snadné, protože se jim do cesty staví překážka, překážka v podobě mladé sedmnáctileté Elinor. A tak se nám příběh pozvolna mění v detektivní román. Nastává doslova boj o život!

Zvládne Julie překlenout svůj smutek a vzít si naprosto cizího muže? Jak se popere s bojovnou Elinor, jejíž útoky jsou doslova vražedné? A dokáže vůbec Julie změnit svůj život natolik, aby dokázala žít tak daleko mimo Evropu?

Odpovědi získáte po přečtení této nádherné knížky. Věřte mi, stojí za to.

Mě dokáže málo co překvapit a u téhle knihy jsem byla překvapená velmi. Musím se přiznat, že tento žánr knih moc nevyhledávám, protože se u nich nudím a tak nějak mi nesedí. Ale...jak jsem bláhová, o kolik takových krásných knih jsem se možná ochudila... Knížku jsem přečetla jedním dechem a ještě dlouho po přečtení jsem na ní myslela, ten příběh mě pohltil a velmi zaujal. Strašně moc se mi líbil autorčin styl psaní, zřejmě to bylo i dobou, ve které se příběh odehrával, protože ta mluva i celkový popis děje byl takový noblesní, něžný a jemný. Moc se mi to líbilo, ta uctivost v rozmluvě byla vážně moc příjemná.

Nevěstu ze zámoří doporučuji všem, kteří mají rádi romance ze starší doby, těm, co rádi soucítí s křehkou hrdinkou, která má v sobě více sil než si myslí. V neposlední řadě i těm, kteří mají rádi detektivní příběhy. Protože i přesto, že je kniha zařazena pouze do žánru románů pro ženy, já jí dodávám i štítek - detektivní.

Na závěr bych velmi ráda poděkovala nakladatelství MOBA za poskytnutí tohoto recenzního výtisku.
Velmi za něj děkuji, bylo mi potěšením.
Knihu můžete koupit ZDE.