RECENZE: Cizinec na pláži - Michele Campbell

• žánr: Literatura světová, Pro ženy, Thrillery
  • rok vydání: 11/2019
  • počet stran: 384
Mé druhé setkání s touto autorkou…a opět nezklamala!

zdroj:Chrudimka.cz

…před bouří…

Hlavní hrdinkou ženské stránky knihy je Caroline Starková, bohatá panička, pohledná žena středního věku, manželka a matka. Caroline momentálně chystá ve svém novém honosném domě večírek a to nejen na počest postavení nového sídla, ale také ku příležitosti oslavy narozenin svého manžela Jasona. Je připravena reprezentovat ve velkém stylu. Tenhle jejich nový dům je zkrátka něco dokonalého. Caroline stavbě i vybavení domu věnovala veškerý svůj čas a vše vyladila do nejmenšího detailu. Hosté budou překvapeni a ohromeni zároveň.

Vše se zdá být připraveno, je ideální čas, jen malý zádrhel se vyskytl. Jason nemůže dorazit na svoji vlastní oslavu narozenin. Caroline je zmatená a rozzuřená zároveň. Tohle jí Jason nemůže přece udělat, dala si s tím takovou práci. Co se to s ním v poslední době děje? Rozrušená Caroline se cítí podvedená, zrazená a zostuzená. A k tomu všemu ještě zjišťuje, že jí její milovaný manžel zřejmě lže…. Vše se potvrdí ve chvíli, kdy se Jason konečně na večírku ukáže a v patách za ním poletuje mnohem víc než jen stín. Značně posilněná alkoholem se Caroline s manželem pohádá před zraky lidí, kteří ji druhý den pomluví, kde to jen bude možné.

Rozvod – to nemůže Jason myslet vážně… Ale myslí. Caroline zůstává v domě na pláži sama, zjišťuje, že je i bez finančních prostředků. Co si jen počne. Žal utápí v alkoholu v místním baru Červená kotva. Společnost ji ovšem nedělá jen sklenka vodky se sodou, ale i příjemný barman Aidan. Mladý a pohledný muž. Toho muže už Caroline viděla, párkrát. Není to náhodou ten, který velmi často okukuje její dům na pláži? Snad to není nějaký zloděj. Strach, ale přemůžou vzájemné sympatie a malér na sebe nenechá dlouho čekat a to doslova!

…po bouři…

Kniha je rozdělena na dvě části: před bouří a po bouři. A je to doslovné. Na pobřeží totiž zaútočí v průběhu našeho příběhu hurikán Oswald. V části “před bouří” se převážně seznamujeme s hlavními protagonisty příběhu. Vyprávění ovšem získáváme jen ze dvou úhlů pohledu a to od Caroline a pak od Aidana. Každý nám podává svůj příběh po svém. Někomu to možná přijde matoucí a bude si myslet, že v moha případech jde o chybu překladu, ale není to tak. Je to přesně tak, jak to má být. V první třetině knihy máme příběh lehce plynoucí a sjednocený, ve druhé třetině se nám příběh rozvětví a v té třetí? Tak v té nám začne motat hlavu a gradovat.

Teď ovšem přijde to zrádné a ošklivé “ALE“! Bohužel, v části “po bouři”, právě ve chvíli...(číst dál...)

Recenze psána pro portál Chrudimka.cz