RECENZE: Májové růže - Dot Hutchison

29.10.18



Blížící se jaro s sebou přinese další nevinnou oběť


  • název: Májové růže
  • orig. název: Roses of May
  • autor: Dot Hutchison
  • žánr: literatura světová, horory, thrillery
  • rok vydání: 09/2018
  • nakladatelství: XYZ
  • počet stran: 360
Dot Hutchison svou knihou Sběratel motýlů překvapila nejednoho českého čtenáře. Mě osobně doslova vyrazila dech. Nikdy jsem nečetla nic podobného, nic tak podivně zvráceného a přitom paradoxně tak pěkného. Dodnes si pamatuji na ty protichůdné emoce, které mou hlavou vířily jako splašené hejno ptáků. Jak se mi vlastně může líbit něco tak děsného, strašlivého a morbidního? Po čase jsem si tyto otázky klást přestala a jednoduše přijala fakt, že Sběratel motýlů je prostě geniální dílo drnkající přesně na ty správné strunky a že jich máme víc než si myslíme. Vím, že Sběratel bude jedna z mála knih, o kterých dokážu vyprávět ještě několik let po dočtení, což je vzácné. Proto není divu, že jsem se na vydání druhé dílu této série tolik těšila. Těšila jsem se a zároveň se obávala toho, jak vlastně autorka naváže na relativně uzavřený případ. Teď už vím, že tato obava byla sice na místě, ale rozhodně jsem se měla obávat i dalších věcí. Třeba toho, zda se autorce opět  povede napsat tak dokonalý román, zda bude mít stejný šmrnc a takové grády. Bohužel, některé věci jsou prostě jedinečné a neopakovatelné…

Jmenuje se Darla Jean Charmichaelová a je tvoje první.
Thrillerový román Májové růže navazují na události čtyři měsíce po Zahradě motýlů. Hned z počátku se setkáváme se skupinkou vyšetřovatelů FBI, kteří měli a vlastně stále mají případ zahradníka na starosti. Případ se moc nehýbe, zahradníkovi advokáti se činí a přeživších motýlů ubývá i přes to, že už jim od něj nehrozí žádné nebezpečí. Jen málokdo by ale dokázal nést tíhu toho, co v zahradě zažil a nikdo se nemůže divit častým sebevraždám. Naši agenti jsou stále v úzkém kontaktu s některými přeživšími, vlastně s nimi navázali takový zvláštní druh souznění, vztahu a pochopení. 

Recenze psána pro portál Chrudimka.cz - pokračovat ve čtení můžete => ZDE <=

6 komentářů:

  1. Tuhle sérii jsem taky ještě nerozečetla...:/ Ale sand rozečtu... I když jen 3 hvzdičky :-O Na to jak dobrá hodnocení měl díl první... Sakra sakra...:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Betty, je to asi na čtenáři. Třeba Darča z blogu Daramegan, tak ta tento díl strašně chválila. Já bohužel ne :(. Ale uvidíš sama :)

      Vymazat
  2. Jen tři? Tahle série mě docela zaujala... :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, bohužel. Samotnou mě to mrzí, ale Sběrateli to nesahá ani po kotníky. Každopádně třeba budeš mít jiný názor, zkus a uvidíš :)

      Vymazat
  3. Tuhle sérii vůbec neznám, ale jak vidím, tak se podívám v knihovně radši jen po Sběrateli motýlů. Zní to docela zajímavě, tak si o tom zjistím více:).

    Díky za tip:)!

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[