Recenze: Deník malého minecrafťáka (Box 1-3) - Cube Kid

18.1.18





Neoficiální dobrodružství ze světa Minecraftu!

Info o knize:

  • název: Deník malého Minecrafťáka (Box 1-3)
  • autor: Cube Kid
  • žánr: pro děti a mládež
  • rok vydání: 11/2017
  • nakladatelství: CPress
  • počet stran: 792
     Máte doma dítko, které podlehlo kouzlu světa Minecraft? Ve vašich pokojíčcích neustále šlapete po figurkách z tohoto světa, vaše dítě spí v peřinách, které na sobě mají povlečení s motivem Minecraftu a v neposlední řadě se u vás doma "paří" na různých herních konzolích tato vysoce návyková hra? Pak prosím zbystřete, protože vaše domácí Minecraftové hřiště můžeme ještě posílit o dalšího hráče a tím je: kniha!

     Já mohu na všechny tyto otázky odpovědět kladně. Mám osmiletého syna, který v tomto světě není žádným nováčkem. Což se ovšem o mě říci nedá.

     Ráno vstanu, šlápnu na Endermana, vzápětí dostanu neskutečně vynadáno, že nedávám pozor a to i přesto, že já jsem si tu figurku určitě pod nohy schválně nepřipravila. Ustelu kostičkované povlečení, připravím snídani a pak už samozřejmě zdržuji. Musí se jít totiž kraftit. Vzhledem k tomu, že jsem celkem přísná a zodpovědná matka, tak má syn povoleno hrát hru pouze hodinku. Jenže co pak? Na scéně se u nás doma objevuje kouzelný boxík, který v sobě obsahuje hned tři knihy. Pro mě osobně - dar z nebes. Jak donutit svoje dítě číst, když ho to moc nebaví? Stačí se mu jen trefit do vkusu. I když se těžce smiřuji s tím, že já tento příběh prostě nechápu, tak je to úplně vedlejší. Moje dítě čte a baví ho to! Co se Minecraftu týká, nechápu vlastně nic. Ale jak mi řekl můj syn: ty to, mamko, chápat nemusíš, ty jsi maminka! No chápete to?


     Deník malého minecrafťáka je příběh malého vesničana, který se rozhodl nebýt jen pouhým vesničanem, ale také něčím více užitečným. Náš malý vesničan se chce stát bojovníkem, jenže jeho cesta k cíli není vůbec snadná.

     Náš malý, dvanáctiletý, vesničan Minus má budoucnost jasně nalajnovanou, bude z něj farmář nebo kovář, možná řezník? On si však přeje úplně něco jiného, chce být bojovníkem, který bude bránit svou vesnici před útoky nepřátelských mobů.

     Možná se blýská na lepší časy, v Minusově škole totiž bude probíhat výběr nejlepších studentů, kteří se mohou stát bojovníky. Jenže z celé školy se bude vybírat pouze pět nejlepších. Hračka? Ani moc ne. Některé předměty jdou Minusovi lépe, jiné zase hůře. Nikdo nedokáže pochopit, proč postavil domek z pecí a ne z hub jako holky. Jenže holky za domek z hub dostaly více bodů. Nikdo nedokázal ocenit výhody domku z pecí. Ale on jim ukáže, má plán. Udělá ten nejlepší projekt ze všech. Stane se Minus jedním z pěti nejlepších studentů a dokáže se dostat do tréninkového družstva bojovníků?

     Boxík obsahuje tři díly Deníku, ve všech s Minusem budeme bojovat za splnění jeho snu. Knihy jsou velmi vtipně a jednoduše podané, obsahují milé, legrační a výstižné ilustrace, které požitek ze čtení ještě umocní. Knihy jsou podány opravdu jako deník, každá kapitola tedy nese název daného dne, nejsou nijak dlouhé a vždy shrnou vesničanův celý den. Můj syn je z knížek nadšený a nesmírně ho baví, stejně je na tom i můj synovec, který už má všechny díly také přečtené. Nebudu vám lhát, já osobně tento příběh nechápu, nedává mi smysl ani celá ta hra a vše okolo. Chtěla jsem celý příběh lépe pochopit tím, že si tu hru zkusím zahrát, po deseti minutách letěl ovladač vzduchem a já odcházela nasupená pryč z pokoje. Nejen, že jsem smysl tohoto světa stejně nepochopila, ale ještě více mě dostal fakt, že moje dítě přesně vědělo co dělá, proč to dělá a jak to má dělat. On v tom světě vidí smysl, který já prostě nemám šanci pochopit. Bohužel tyto pocity jsem měla i při čtení knížek. Dítě se smálo na celé kolo a já nevěděla čemu. Byl trpělivý, snažil se mi to vysvětlit, jenže: prý jsem marná :-D

     Vraťme se ale ke knihám. Jako rodič možná nedokáži ocenit smysl a pointu tohoto příběhu, ale knihu hodnotím na základě synových emocí a pocitů. On je velmi spokojen a tím pádem já také. Znovu tedy budu apelovat na vás, kteří mají problém své dítě přinutit ke čtení, myslím, že právě tyto deníky by mohly být vhodnou volbou. Každodenní příběhy malého vesničana vašemu dítku vykouzlí úsměv na tváři, možná i pochopí spoustu drobností, které jim při hře unikají. Dokonce bych knihu brala i jako nápovědu k nějakému novému výtvoru. Rozhodně nelituji pořízení. Docílila jsem toho, co jsem chtěla. Můj syn, dobrovolně a ještě k tomu s radostí, čte. Doplňte svoji minecraftovou sbírku ještě o tyto knihy!
Hodnocení: 90%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

3 komentáře:

  1. Skvělá recenze... úplně v tom vidim mého devítiletého syna... Minecraft, kam se podívám :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom se svým sedmiletým stejně. PC hru dostane teď k Vanocum,ale plně podlehl Minecraft Legu a denně škálu na všechny možné příšery,teda vlastne moby. Takže pod stromečkem nebude chybet ani Deník malého minecrafťáka 1-5.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[