RECENZE: Jasná mysl - Dr. Mike Dow

• autor: Dr. Mike Dow
  • žánr: zdraví
  • nakladatelství: Bizbooks
  • rok vydání: 01/2017
  • počet stran: 287

Můj názor na knihu:

Jasná mysl na první pohled upoutá svou nápadnou obálkou ve zvláštních odstínech hnědé, žluté a okrové. Obrázek profilu lidské hlavy plného čísel a hlavně toho nejdůležitějšího, lidského mozku. Všichni se určitě snažíme o sebe pečovat, zdravě se stravovat, cvičit, esteticky se zkrášlujeme, ale napadlo vás někdy věnovat větší pozornost právě svému mozku?

Bereme ho jako nedílnou součást, ale podle mého názoru ne tolik důležitou jako třeba srdce. Nejde samozřejmě posuzovat jablka a hrušky. Ale myslím si, že náš mozek je hodně opomínán. Myslíme si, že tím, jak pracuje na plné obrátky, hojně ho krmíme různými vědomostmi a občas ho přehřejeme na slunci a v neposlední řadě se ho více než jen často snažíme vypnout, tak že mu věnujeme dostatečné množství své pozornosti?  No, není tomu úplně tak pravda.

Stejně tak, jako naše tělo potřebuje spoustu důležitých látek a péče, tak jej potřebuje i náš mozek. Jistě si dobře všímáte, že se kolem nás velmi často objevují různé nemoci jako třeba Alzheimer nebo chcete - li demence aj. Tato onemocnění jsou již velmi častá, ne jen náhodná.

Mike Dow přihází se svojí studií, prací a knihou, ve kterou se hojně věnuje právě mozku a jeho zlepšení, podpoře různých funkcí a také s mnoha užitečnými radami, jak se o svůj mozek nejlépe starat a jak jej plně využít bez přetížení.

Chcete se cítit lépe, chcete udělat pro svůj mozek něco dobrého? Možná by vám tato kniha mohla ukázat správnou cestu k lepšímu pocitu i lepšímu toku vašich myšlenek. Občas se nám stává, že si připadáme v útlumu, že skoro nevnímáme okolí, možná tomu mnozí z vás říkají deprese. Mike Dow tomu říká "mozková mlha". Dle jeho knihy tomu můžeme předcházet. I náš mozek totiž potřebuje různé důležité živiny a ano, i náš mozek potřebuje pro dobrou funkčnost správnou životosprávu a také ... cvičení.

Kniha Jasná mysl je sestavena jako "takový" jednavacetidenní program, ve kterém se dozvíme spoustu užitečných informací. Čím a jakými potravinami svůj mozek rozpohybovat k lepší činnosti, jak docílit díky správnému režimu, i díky správným a vhodným potravinám lepšímu fungování a tím i následnému lehkému žití bez nervových kolapsů.

Myslíte si možná, že vás se to netýká, že žijete zdravě, pijete hojné množství tekutin a zatím nepociťujete žádné stresové známky. I já jsem si říkala, tato kniha mi nic nového dát nemůže. Dala!

Celkem mě zaujalo několik lehkých a zdravých receptů a hlavně! Na konci knihy naleznete velmi povedená cvičení. Ze začátku vám možná přijdou lehoučká..., ale pak? No, já jsem si to zkusila a žádná sranda to nebyla 😉.

17. kapitola této knihy ukrývá pracovní sešit, ve kterém si můžete zaznamenávat svůj harmonogram. Velmi jednoduše zaznamenáváte množství kofeinu, zeleniny a příjem potravin obsahujících Omega-6 nebo 3 mastných kyselin. V prvním týdnu budeme proměňovat svou náladu, ve druhém se budeme soustředit na svoji energii, v dalším se podíváme na svého ducha a duševní pocity.

Upřímně vám řeknu, že jsem byla nejprve hodně skeptická. Ale ve výsledku jsem byla velmi spokojená a načerpala jsem spoustu důležitých informací. Kniha není jen nějaká brožurka do kabelky, kterou si budete pročítat. Jasná mysl bude vyžadovat vaši plnou pozornost, je celkem dost informačně obsáhlá, ale pozor, není nijak složitá či nesmysluplná. Po dočtení knihy jsem si řekla, aha, tak zase něco nového a tenhle pán zřejmě opravdu ví, o čem píše. Na nás je jen chtít něco pro sebe udělat!