RECENZE: Na pokraji sil - Samantha M. Bailey

• orig. název: Woman on the edge
  • autor: Samantha M. Bailey
  • žánr: Literatura světová, Thrillery
  • rok vydání: 10/2020
  • nakladatelství: Ikar (EUROMEDIA GROUP, a.s.)
  • počet stran: 240

Když jsem poprvé postřehla tuto knihu, bylo to jasné “must have”. Zajímavé, neskutečně lákavé téma a slibné komentáře na přebalu knihy. Rozhodnutí bylo jasné, tuto knihu si musím přečíst stůj co stůj! Pak jsem udělala to co vždy. Podívala jsem se na čtenářská hodnocení knihy na DK. A v tu chvíli jsem byla na vahách. Znáte to, jste přesvědčení a pak si někde něco přečtete a najednou nevíte. Už mnohokrát jsem se přesvědčila o tom, že nemám dát na ostatní hodnocení a udělat si svůj obrázek. Už mnohokrát jsem se přesvědčila o tom, že jsou některá ta hodnocení oprávněná a pravdivá. A co teď? Jak u mě tato kniha vlastně obstála?

Na pokraji sil má 37 kratších kapitol, kde se střídá vyprávění dvou osob- Nicole a Morgan. Dvě ženy, které mají pramálo společného, a přesto je cosi spojí. Autorka si s charaktery obou hlavních hrdinek pohrála  znamenitě a vykreslila je v jakémsi “lehce labilním duchu”. Což dodává knize na prvotřídní poutavosti, hlavně s ohledem na zápletku a samotné rozuzlení.

Nicole je zakladatelka a generální ředitelka jedné z nejúspěšnějších společností zaměřených na sportovní a wellness oblečení v Severní Americe. Nyní se chystá odejít na mateřskou dovolenou. Plánuje se po šesti týdnech okamžitě vrátit. Věří, že návrat zpět do “sedla” bude hračka. Ale v hloubi duše ji cosi hlodá. Strach? Panika? Napětí? Co když! Co kdyby! Ne, musí to pustit z hlavy. Už je to tak dávno….. Teď bude matkou a o svoji holčičku se postará, vše bude v naprostém pořádku. Má skvělé zázemí, milujícího muže… má vše po čem kdy snila. Nebo přeci jen něco nemá? Snad čisté svědomí?

Morgan je…, Morgan je jedním slovem normální. Alespoň na první pohled. Jenže ji trápí minulost. Morgan zažila velkou ztrátu a také velké ponížení, se kterým musí žit dodnes. A také musí žít s podezřením a nedůvěrou… Má to své důvody.

Osudy obou žen se spojí v jeden den na nástupišti metra.

Ovšem jen jedna se toho dne vrátí domů.

Morgan čeká na metro směrem domů, zažívá den jako každý jiný. Jen do jisté chvíle. Do chvíle než k ní přistoupí vystrašená žena, vloží ji do rukou své malé dítě a požádá ji, aby jej ochraňovala a nenechala mu nikdy ublížit. Jedno mrknutí oka, závan vzduchu přijíždějící soupravy a žena je pryč. Skončí po koly jedoucího metra. Morgan zůstane jako opařená stát a v rukou svírá maličkou holčičku, jež právě ztratila matku.  =>Pokračuj ve čtení ZDE<=

Recenze psána pro portál Chrudimka.cz - pokračování recenze ZDE