RECENEZ: Roztomilá holčička - Robin Stejskal

29.5.17




Nápadité povídky od Robina Stejskala rozhodně stojí za vaši pozornost!



Info o knize:

  • název: Roztomilá holčička
  • autor: Robin Stejskal
  • žánr: povídky, literatura česká
  • rok vydání: 2015
  • nakladatelství: Beletris
  • počet stran:
  • 187

Recenze:

     Nabídky od samotných autorů k recenzování jejich knih se prostě neodmítají. Asi tak před měsícem mě kontaktoval Robin Stejskal s nabídkou, zda bych si přečetla a zrecenzovala jeho knihu. Po přečtení anotace a hodnocení na DK jsem si řekla, proč ne. A jsem ráda, že mé rozhodnutí bylo kladné. Netajím se tím, že české autory zrovna moc nečtu. Tentokrát jsem udělala výjimku a výsledek? Dobře jsem udělala.
     
     Robinova kniha Roztomilá holčička je soubor čtrnácti povídek. K mému překvapení je to velmi slušný a "nadupadný" mix všeho možného. Některé povídky jsou kratší, jiné zase delší. V této sbírce povídek si přijde na své každý čtenář, protože autor využil svoji barevnou fantazii s velkou parádou. Můžete se těšit na fantasy, sci-fi, duchařinu a jiné podobné žánry. Každá z povídek má svoje vlastní osobité kouzle, ale samozřejmě vám všechny sednou nemusí, stejně jako mě. Toť k pestrosti této knihy. 


     Musím uznat, že jako autorova prvotina je toto dílo velmi dobré. Sice nejsem žádný odborný literární kritik, ale i tak musím autorův styl pochválit. Vše je psáno plynule a smysluplně, žádné viditelné přehmaty ani chybky. 

     Nebudu tu jednotlivě popisovat každou povídku, vypíchnu dvě, které mi nejvíce utkvěly v hlavě a líbily se mi ze všech nejvíce.

    Černá kočka je velmi temnou povídkou, při které jsem se nejednou ošila. Svým tématem mě i dohnala téměř k slzám. Zaváněla duchařinou a byla i celkem krutým soustem, protože v ní nebylo šetřeno "krutostí" i na ty nejmenší. Smutné, tajemné  a dech beroucí.

    Povídka Roztomilá holčička podle které je pojmenována celá sbírka povídek je krásným počteníčkem, bohužel je ale také nejkratší ze všech, což je škoda. Ačkoli povídka vypoví přesně to, co má a to i přes to, že je pouze na pár stránkách. Zde se snoubí duševní hříčka osudu. Záleží jak moc je čtenář věřící. Autor se zde zaměřuje na dětskou duši a vědomí mezi nebem a zemí. Asi jsem právě teď použila zvláštní obrat, ale tak jsem to cítila. Někdy prostě něco cítíme a víme, že to tak má být. Můžeme mluvit o zázraku, osudu nebo předurčenosti. Co se má stát stane se. Vzhledem k tomu, že se povídka týká malého děvčátka, které zkrátka VÍ, je povídka snadno uvěřitelná a snadno si vás získá.

     Knihu povídek Roztomilá holčička mohu s klidným svědomím doporučit. Je to opravdu hříčka plná příběhů jak tajemných, napínavých, tak i krásně úsměvných. Autorův styl si umí čtenáře snadno podmanit a získat. Berte v potaz, že příběhy jsou smyšlené, ale i přesto jsou velice poutavé a okouzlující.
Hodnocení: 70%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji autorovi knihy.

Anotace knihy:


Čtrnáct nápaditých povídek od úsměvných hříček, přes napínavá dramata a thrillery až k hororu, s přesahem od fantaskního realismu až po sci-fi. Autor si ve své prvotině pohrává s mnoha nápady, tématy i žánry a vytvořil tak pestrou, originální a vyprávěčsky bohatou knížku, která potěší všechny čtenáře, kteří mají rádi příjemnou četbu s dobře vypointovanými příběhy.

2 komentáře:

  1. Tak to vypadá luxusně :-) I ta obálka je skvělá, moc se mi líbí. Udělala jsi dobře, že jsi nabídku přijala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, vůbec to není špatné, je to takový slušný a to velmi slušný mix mnoha žánrů :-) Každý si tam najde to své :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[