RECENZE: Nezlomná - Lesley Pearse

• orig. název: The Promise
  • série: Belle (2.)
  • autor: Lesley Pearse
  • žánr: historický, válečný, světová literatura, román pro ženy
  • rok vydání: 10/2016
  • počet stran: 432
     Belle Reillyové je teprve dvacet let, přesto toho má už mnoho za sebou - únos, znásilnění, prodej do nevěstince. Ačkoli se musela stát prostitutkou, nenechala se zlomit a nakonec se jí podařilo vrátit zpátky domů. Provdala se a uskutečnila svůj dávný sen - otevřela si dámské kloboučnictví. Jednoho dne však do obchodu vkročí Etienne, muž, který jí před lety zachránil život. Setkání v obou rozvíří city, jež měly zůstat zapomenuty. Belle však čekají další útrapy a zkoušky...

Text může obsahovat spoilery k předchozímu dílu!!!

Další pokračování od Lesley Pearse s překrásnou Belle. Právem nese jméno Nezlomná. Není to tak dávno, co jsem se rozplývala nad první dílem s názvem Společnice a hltala jsem stránku za stránkou a nestačila valit oči. Příběh Belle je prostě neskutečný a vy, co jste ho ještě nečetli, to rychle napravte!

Belle se po únosu a dlouhém věznění zotavila a vrátila se zpátky domů k Mog. Její vztah s matkou se nijak zvlášť nezměnil a ona už to pomalu i vzdává.  Odstěhovala se s Mog, Jimmym a Garthem pryč ze Seven Dials  do nedalekého městečka a začali nový život. I Belle se o to snaží, snaží se zapomenou na příkoří, které prožila a které ji už navždy poznamenalo. Snad jen díky svojí nezlomné vůli je stále tou starou a hodnou Belle.

Belle si otevřela vysněné kloboučnictví, které je vyhlášené široko daleko a navštěvují jej i urozené dámy z vyšších vrstev. Provdala se za svojí lásku z dětství, za rusovlasého Jimmyho, Garthova synovce. Jimmy je pro Belle všechno, milují se, jsou spolu šťastní. Stejně jako Mog s Garthem.  Jejich životy jsou jako pohádka se šťastným koncem. Všechno dobře dopadlo. Jenže...

Říká se, že před minulostí neutečeš, ač se budeš snažit sebe víc. A tak, když jednoho dešťového dne Belle v jejím krámku navštíví pohledný Francouz, všechny vzpomínky se vrací. A ta jedna nejvíce. Láska, kterou k němu cítila. Ve dveřích jejího krámku se objevil Etienne. Muž, který jí odvážel do New Orleans, kde se z ní stala nejvyhledávanější společnice. Muž, který patřil do její škaredé minulosti. Muž, který se měl stát jejím nepřítelem, jenže na ni byl hodný a bohužel musel jednat na příkazy druhých. Muž, do kterého se zamilovala tenkrát a kterého miluje stále. Jenže ona je teď vdaná a má Jimmyho. Etienne jen potřeboval vědět, že se jí daří dobře, je to pravý muž a gentleman. On se jí nikdy skutečně nedotkl a chtěl pro ni to nejlepší a tak, když se přesvědčil o tom, že se Belle daří dobře...odešel stejně rychle, jako se objevil.
Zapomenout Belle nemůže a ani nechce, ale také nechce nikoho zbytečně rozrušovat Etiennovou krátkou návštěvou. Zaměstnává se prací ve svém krámku a s láskou se věnuje rodině. Vše je jak má být.

Poklidný život jim naruší ale nastávající válka. V této době Belle nachází ovšem také přítelkyni. V době, kdy by to člověk nejméně čekal a v osobě u které by to čekal ještě méně. Miranda je dcerou jedné místní paničky. Tedy je o několik vrstev nad Belle, ale i tak je nešťastná událost navždy spojí a od té doby jsou nerozlučné. Povahově je každá jiná a možná proto se tak neskutečně doplňují. Miranda Belle svou nezkrotnou povahou povzbuzuje a Belle ji naopak mění v lepšího člověka. A to skutečně. Na začátku války a v době nejhorší tedy získává skutečnou přítelkyni, která ji v mnoha případech podrží a doprovodí i na kraj světa. Její přátelství přichází právě včas, protože Jimmy se rozhodl dobrovolně narukovat do boje.

Belle je sklíčená, nechce, aby ji Jimmy opustil zrovna teď...ale chápe ho. Doba je to velmi krutá a nemilosrdná a Belle se začíná smůla lepit na paty, zdá se, že tu trošku svého štěstí už si vybrala do posledního zrnka. Přichází období mnoha zkoušek a útrap,nejen pro Belle. Jimmy je na frontě a bojuje...a stále žije. Belle se rozloučí se svým krámkem, který ji netěší a rozhodnou se s Mirandou přihlásit jako dobrovolnice pro válečné úsilí. Nejdříve pracují jako ošetřovatelky a jen svou vlastní odhodlaností a pílí se dostanou až daleko do Franci, která je sužována neustálými boji a kde je jejich pomoc zapotřebí.

Válka všechno mění, postupně, ale mění. Ženy už nejsou tak utlačované a naopak je jejich pomoc vítanou. A tak se obě kamarádky stávají ženskými řidičkami sanitek a převáží raněné do polní nemocnice.
Nemusím vám ani vyprávět, jakých krutých výjevů jsou svědky. Válka bere, nedává...pouze bere, všem, i těm co už nic nemají.

Belle se pouští do další etapy jejího života, v myšlenkách je stále se svým Jimmym, ale místečko se tam najde i pro Etienna. Jak tahle válka skončí? Kdo bude vítěz a kdo poražený? Belle se opět potýká s nepřízní osudu, ale bojuje. Bojuje za svoje štěstí a štěstí ostatních. Jenže válka je nemilosrdným soupeřem. Karty se opět obrací proti Belle.

Neskutečně dojemný a neuvěřitelný příběh. Nádherné pokračování a vlastně o mnoho lepší než byl první díl! Já smekám. Četla jsem a ani nedutala. Nejen nad samotným popisem válečné doby a všeho, co se války týkalo, ale i nad samotným osudem Belle, se kterou se opět svět nemazlil. Ne nadarmo si kniha vysloužila název Nezlomná, protože tento příběh snad dokáže zlomit každého, každého kromě Belle. Ani nevíte jak moc slov mám na jazyku, jenže je nemůžu podat. Nemůžu a nechci. Nechci vás ochudit o neuvěřitelný zážitek z této knihy, která si zaslouží být bestsellerem!

Já vím s čím se Belle potýkala v prvním dílu, možná to mnoho z vás neví, což je velká škoda, protože jinak byste mě chápali. Dlouho jsem nečetla takhle dobrý román o dívce, ženě, která okusila tolik.

Toto je moje třetí kniha od této autorky a musím říci, že píše opravdu skvěle a poutavě. Lesley Pearse totiž umí napsat příběh, který je velmi obsáhlý a i přesto, že vám některé části knihy přijdou zdlouhavé, protože v nich vlastně popisuje stále jen válku, tak i přesto vás to baví, protože vám to dokáže podat tak, že se nenudíte ani chviličku. Snad chápete jak to myslím, i já sama jsem si vědoma toho, že je kniha opravdu obsáhlá a i celkem dlouhá a že některé části se týkali jen války, ale nemohu mít jedinou výhradu. Protože mi ta slova a obsáhlost prostě braly dech. Nedokázala jsem knihu odložit, nešlo to. Potřebovala jsem vědět, co dalšího Belle osud nachystal a jak se s tím popere. A věřte mi , opět ji to nijak nešetřilo. Je až s podivem, že stále neztratila víru!

Knihu doporučuji bez sebemenšího zaváhání. Pokud je to pro vás novinka, pak se na autorku určitě podívejte. Kladné ohlasy i recenze mluví za vše. Už teď budu netrpělivě vyhlížet pokračování. Nemusíte se bát, že jakožto série, vás kniha na konci nějak rozpoltí. Lesley vždy vše ukončí tak, aby jste byli spokojeni, ale i tak vám připraví pár možných otazníků.  Nevydržela jsem a podívala jsem se na anotaci třetího dílu a těším se jako malá.

Nezlomná je kniha, která vám vykouzlí ve vteřině úsměv, který pak v další rozmetá na kusy. Chytí vás za srdce a jen tak nepustí. Je v lásce a válce opravdu vše povoleno?...
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji
Knihu můžete zakoupit ZDE.