Cestou, necestou - jen tak...

26.6.15
      Znáte to...máte v plánu úplně jiné věci, ale jakmile po cestě narazíte na nějaké knihkupectví, tak neodoláte. A ani já neodolala...pouze jsem se dokázala udržet na uzdě a koupila si jen jednu knihu! Byla to fuška :-D "Skákla" jsem si do Neoluxoru :-D. Kamarádce jsem slíbila, že to bude pouze minutka...nakonec z toho bylo minutek 20 a to jsem fakt vážně pospíchala! :-D V ruce jsem držela červnovou novinku - Bludná sdělení, Sbohem, ptáčku, Prokletí (to byla mimochodem slušná tlusťoška), Osudový dluh...a nakonec se mi do rukou dostali Bílé kosti od Grahama Mastertona. Jelikož jsem na bazárku sehnala Rozbití andělé, což je druhá kniha ze série Katie Maguireová, do které patří právě Bílé kosti, pak jsem s jistotou věděla, že tohle je ta správná volba, nerada čtu série nepostupně.
     Horko těžko jsem však odcházela pouze s jednou knihou v náručí :-). Nejraději bych se v Neoluxoru na nějaký ten týden utábořila. A když nad tím tak přemýšlím, možná by to mohl být slušný job, kdyby nám bláznům nabízeli poznávací pobyt třeba na týden, či 14 dní :-D. Ale já vím...nemožné. Takže o čem vlastně Bílé kosti jsou:
***
  Jednoho deštivého listopadového rána vydá pole na Meagherově farmě kosti jedenácti žen. V této části Irska jsou neoznačené hroby běžné. Tyto kosti se však datují do roku 1915, do doby dlouho předtím, než začal konflikt mezi katolíky a protestanty. A co víc, zdá se, že jejich kat odvedl velice pečlivou práci. Ženy byly téměř jistě zaživa staženy z kůže. Inspektorka Katie Maguireová z Corku je na mrtvá těla zvyklá. Ale tohle je hotová řezničina. Její tým je přesvědčen, že je to jen mrhání časem, že nemá cenu zabývat se dávno mrtvými ženami. Avšak Katie je rozhodnutá pomoci jim dojít spravedlnosti. A pak se ztratí mladá americká turistka a její kosti, pečlivě zbavené masa, jsou nalezeny na stejné farmě. Katie se bude muset vypořádat nejen s dávnými zločiny, ale i s jejich hrůznou ozvěnou v přítomnosti. Podaří se jí vyřešit rituální vraždy spáchané před desítkami let, než brutální vrah udeří znovu? 

***
     Středa se nesla v duchu dámského povyražení. No, povyražení, jak se to vezme :-D. Někdo by čekal nějakou pařbu, ale pro mě je povyražení i naplánované kino :-). S kamarádku jsme byly odhodlané shlédnout Temné kouty, Zmizelá nás mile překvapila, takže jsme byly samozřejmě zvědavé i na další zfilmovanou pecku od G.F. Jenže...já osobně mám přečtené všechny její knihy, které u nás vyšly a abych pravdu řekla, tak Temné kouty mi přišly nejslabší. Recenze na filmové zpracování nás také nijak zvlášť nenalákaly a tak jsme se rozhodly, že raději vsadíme na jistotu a tím bylo v našem případě: POBAVIT SE! :-D Nakonec jsme tedy do pohodlných křesel usedly před plátno, které nám naservírovalo americkou klasiku! Jurský svět. A můžu vám říct, že nelituju a bez problému bych ten film zvládla ještě jednou. Kdo si myslí, že už nám tvůrci nemají co nabídnout, pak se šeredně plete. Vážení, bylo to senzační. Já jsem film shlédla ve 3D verzi a náležitě si to užila. Lekaček bylo nesčetně a zpracování prostě perfektní. Ano, je tam pořád ta samá pointa, ale tentokrát tvůrci vytvořili neskutečně luxusní svět. Takový svět, do jakého bych já sama ráda zavítala. Přepych, luxus, prvotřídní fauna i flora. Při některých scénách jsem si sice říkala, to snad ne? Jako třeba při pokusu o ochočení Raptorů nebo jízda na motorce pralesem... ale tohle všechno jim odpouštím. Nechyběl tu ironický humor a jsem ráda, že producenti do rolí neobsadili profláknuté tváře, člověk totiž na ten film pak jde s menším očekáváním a odchází s nadšením. Některé hlášky mi opravdu utkvěly v hlavě a zůstanou tam na hodně dlouho. "Potřebujeme více zubů". A slečna si v klidu skočí do výběhu s T-rexem, protože ten čirou náhodou má těch zubů dostatek. :-D
Nechci se tu moc rozepisovat, přeci jen se tu raději věnuji knihám, ale zmínit jsem to musela. Je to nový příběh, nový svět, nový park...jenže lidé chtějí pořád víc, tak proč jim to nedat? V dnešní době je genetika hodně vyspělá, tak proč si nevyšlechtit nový druh, takový druh, který je téměř nezničitelný. A co se stane, když pak něco takového uteče na místě, kde se volně pohybuje více než 22tis. lidí? Je vám to snad doufám jasné. Film doporučuji každému a pro milovníky starého dobrého Jurského parku je to povinnost :-). Jediné co bych možná vypíchla je to, že pro menší děti bude sice polovina filmu zábava, ale ta další už je přeci jen ostřejší. Zkrátka, svého šestiletého syna, bych tam asi vzala, ale velmi často mu zakrývala oči. Přeci jen by z toho mohly mít trošku šok a ty jejich hlavinky prostě fungují víc než ty naše...


Byl to parádní den a příště si budu muset na Neoluxor vyhradit alespoň hodinu ;-)...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[