RECENZE: Pavučina lží - Dan Brown (audio kniha)

• Autor: Dan Brown
  • Interpret: Vladimír Kudla
  • Kategorie: Detektivky, thrillery
  • Vydavatel: Tympanum
  • Typ: Audiokniha kompletní
     Pavučina lží - audiokniha obsahuje dramatický a spletitý dobrodružný román, jehož autorem je Dan Brown. Čte Vladimír Kudla.
     Hlavní hrdinka Rachel Sextonová, dcera volebního soupeře amerického prezidenta, odlétá do Arktidy, kde NASA objevila ve starém meteoritu pravděpodobný důkaz mimozemského života. Za polární kruh je povolán i biolog Michael Tolland, který má pomoci ověřit autenticitu objevu. Vědecké bádání se ale brzy zvrtne do boje o holé přežití. Nakolik je objev součástí nemilosrdného politického boje o prezidentský post?      Kdo má zájem utajit pravdu i za cenu lidských životů a proč? Geniální román ze zákulisí tajných služeb a vysoké politiky, nabitý dramatickými událostmi a technickými podrobnostmi, představuje autora jako mistrného vypravěče. Druhé vydání vyšlo pod názvem Anatomie lži.

Moje první zkušenost s audio knihou, kterou mi poskytl obchod www.audioteka.cz. Abych pravdu řekla, nevěděla jsem co čekat, já jsem totiž prostě čtenář, nevěděla jsem, jestli dokáži být i posluchač. Ukázalo se, že pokud do "ouška" dostanu něco hodně zajímavého, stane se ze mě i milovník audio knih!
     Než se ovšem dostanu k samotnému ději, ještě se trošku rozepíši. Kniha je namluvena interpretem Vladimírem Kudlou. Jeho sametový hlas vás vede celých 19 a půl hodiny. Myslím, že hlas interpreta je velmi důležitý, protože pokud vám nesedne nebo neupoutá, je váš poslech ztracený. Já musím říci, že jsem s jeho hlasem byla opravdu spokojená. Uměl si se slovy pohrát, dokázal dělat dramatické pauzy a také velmi dobře ovládal důraz v celkové mluvě.
     Proč tohle vlastně píši. Víte, audio je prostě jiné, hodí se pro lidi, kteří mají čas na to, si hodit sluchátka do uší a prostě poslouchat. Pro ty z nás, kteří toho času tolik nemají a poslouchají jen po krátkých částech, když se to zrovna hodí, je 19 hodin nahrávky strašně moc. Vím, že délka ovlivnit nejde, ale vím, že kdybych knihu četla, asi ji přečtu mnohem rychleji než bych ji doposlouchala. Ale to je prostě věc zvyku a názoru. To knize na její kvalitě rozhodně neubírá.

Přejděme k samotnému ději. Kniha je plná politiky a také neskutečného objevu. Já osobně politiku v  knize moc nemusím, ale musím říci, že se mi to poslechem chápalo mnohem lépe, než když bych to četla. Máme tu současného prezidenta Zacha Herneyho a nového kandidáta na jeho post Sedgewicha Sextona.
Herney mi přišel jako velký simpaťák a naopak Sexton jako urputný lovec. Jestli se pak karty a moje názory obrátily, to vám ovšem neprozradím. Každý do své volební kampaně vkládá vše co může. Zach Herney je velký zastánce výzkumů NASA a naopak Sedgewich Sexton se snaží prokázat, že NASA není tolik důležitá a že v ní mizí zbytečně příliš moc peněz obyčejných daňových poplatníků. Zdá se, že Sextonovu plánu je přikloněno více voličů.
     To by ovšem NASA nesměla přijít s novým a neuvěřitelným objevem! Na Antarktidě byl nalezen obrovský , 300 let starý meteorit, který rozhodně nepochází z naší civilizace. Nese v sobě spoustu zkamenělých důkazů. Bude meteorit důkazem mimozemského života? Tento velkolepý nález může s momentální politickou situací hodně otřást...
     Je jasné, že se tento objev musí prozkoumat a potvrdit jeho pravost, proto je na místo nálezu povolán speciální tým vědců, kteří tento objev buď to potvrdí nebo vyvrátí. V týmu je také mladá Rachel Sextonová. Shoda jmen? To těžko. Rachel pracuje jako analytička v prezidentově org. RCO. Asi si říkáte. Neměla bych spíše podporovat otce? Víte, já jsem Rachel chápala. Ona byla na svou práci hrdá a to, že si její otec usmyslel, že se pustí do vysoké politiky, to její kariéru nesmělo a nemohlo nijak ovlivnit. Rachel byla nestranná...zatím.

Vladimír Kudla nám předčítá neuvěřitelný příběh plný zvratů a nečekaných událostí. Nebyl by to správný Brown, kdyby kniha nebyla plná různých otazníků a ohrožení života. Musím říci, že občas mi to přišlo i maličko přitažené za vlasy, ale na druhou stranu to opravdu dobře fungovalo na posluchačovu pozornost. Jak tenhle příběh vlastně dopadne? Rozmotá se celá pavučina a kdo z ní vyjde jako vítěz a kdo bude poražený? V tomto příběhu je mnohem víc než jen prezidentské křeslo. Kdo pak nám tu tahá za nitky?

Jsem spokojená, ale pořád u mě zůstane na prvním místě kniha. Ale jinak hodnocení jako celku je jednoznačně pozitivní! Skvěle zpracované a rozhodně fungující! Knihu Pavučina lží rozhodně mohu s čistým svědomím doporučit!

Za poskytnutí audio knihy k recenzi děkuji: